سرنوشت غم‌انگیز محموله ۱۵۵ میلیون دلاری خودرو لوکس

کشتی باری حامل هزاران دستگاه خودروی لوکس از جمله پورشه و بنتلی که دو هفته پیش آتش گرفته بود، سرانجام در سواحل آزور پرتغال غرق شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از هفت صبح؛آتش سوزی در این کشتی حامل چهار هزار خودروی ساخت گروه فولکس واگن که از آلمان به مقصد آمریکا در حرکت بود، ۱۶ فوریه آغاز شد. تمامی ۲۲ خدمه این کشتی همان روز تخلیه شدند.

این کشتی که به اندازه سه زمین فوتبال بود، متعلق به شرکت اسنو اسکیپ و تحت مدیریت شرکت میتسویی او اس کی لاینز بود. بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن که هفته گذشته اعلام کرد صدمات به خودروهای بار این کشتی تحت پوشش بیمه قرار دارد، غرق شدن این کشتی را تایید کرد. کارشناسان بیمه اعلام کردند این حادثه ممکن است به ۱۵۵ میلیون دلار ضرر منتهی شود.

گروه مشاوره راسل بیش از یک هفته قبل برآورد کرده بود از ۴۳۸ میلیون دلار ارزش کل کالاهایی که در کشتی باری “فلیسیتی ایس” بودند، ارزش خودروهای بارگیری شده در این کشتی ۴۰۱ میلیون دلار بود. گروه فولکس واگن مدلهای فولکس واگن، پورشه، آئودی، بنتلی و لامبورگینی در این کشتی داشت. این شرکت برآورد کرد شرکتهای خودروسازی دیگر به جز فولکس واگن ممکن است خودروهایی به ارزش حدود ۲۴۶ میلیون دلار را در این حادثه از دست داده باشند.

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 25742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha