نقشه جدید آمریکا علیه ایران در مذاکرات وین

خبرگزاری رویترز ساعاتی قبل بر اساس روال معمول خود از قول منابع مجعول مدعی شد که مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای در بازگشت باقری به وین سخت‌تر شده و تیم ایرانی حتی خواستار بازنگری در برخی از موضوعاتی شده که پیشتر بر سر آنها توافق شده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نورنیوز، موضع اتخاذ شده از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و فضا سازی هایی که در چارچوب فعال سازی بازی "مقصرنمایی" از سوی رسانه های غربی آغاز شده نشان می دهد که کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا قصد دارند، همچنان به رویه غیر سازنده خود که موجب طولانی شدن مذاکرات خواهد شد، ادامه دهند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اگر ایران به عدم همکاری خود در مذاکرات هسته ای ادامه دهد، ایالات متحده از آن خارج می شود.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح می شود که واشنگتن به عنوان مقصر اصلی شکل گیری وضع موجود تا کنون با پافشاری بر مواضع غیر اصولی خود باعث کندی روند مذاکرات و عدم حصول نتیجه مناسب شده است.

خبرگزاری رویترز نیز ساعاتی قبل بر اساس روال معمول خود از قول منابع مجعول مدعی شد که مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای در بازگشت باقری به وین سخت‌تر شده و تیم ایرانی حتی خواستار بازنگری در برخی از موضوعاتی شده که پیشتر بر سر آنها توافق شده بود.

این ادعای غیر واقعی در شرایطی مطرح می شود که هیچ موضوع جدیدی از سوی ایران مطرح نشده و صرفا مواردی که از ابتدای گفت‌وگوها در ردیف مطالبات اصلی ایران بوده و به نوعی در محدوده خط قرمزهای کشورمان قرار دارد پیگیری شده است.

۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 25694

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha