بدشانس‌ترین طارمیِ دنیای فوتبال+عکس

مهاجم ایرانی پورتو بدشانس‌ترین بازیکن تیمش در تقابل با ژیل ویسنته بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  "ورزش سه"، مهدی طارمی در بهترین روزهای فوتبال خود قرار دارد و با کیفیت‌ترین عملکرد فنی‌اش را برای پورتو به نمایش می‌گذارد و کاری کرده تا تیمش علاوه بر موفقیت در لیگ اروپا و راهیابی به جمع ۱۶ تیم نهایی این رقابت‌ها، در لیگ برتر پرتغال هم یکه‌تازی کند که این روند را در دیدار یکشنبه شب برابر ژیل ویسنته ادامه داد.

بازی مقابل اسپورتینگ لیسبون و موریرنسی در لیگ برتر پرتغال و دیدار با لاتزیو ایتالیا در لیگ اروپا، سه مسابقه اخیر مهدی طارمی برای پورتو بود که او توانست در هر سه بازی پاس گل‌های زیبایی بدهد و علاوه بر آن در دو دیدار هم گلزنی کند که روند درخشش او در گل‌سازی، مقابل ویسنته نیز تکرار شد و این ستاره ایرانی یک گل دیگر را پایه‌گذاری کرد.

طارمی قبل‌تر از آنکه در مسابقه با لاتزیو یک پنالتی بگیرد، یک گل بزند و یک پاس گل استثنایی بدهد، در هفته گذشته لیگ برتر پرتغال هم یک پاس گل هوشمندانه به اوانیلسون، زوج خود در خط حمله داد که مقابل ژیل ویسنته نیز همین بازیکن را در فرصت عالی گلزنی و مقابل دروازه خالی حریف گذاشت.

تیم فوتبال پورتو در حالی که مثل دو مسابقه اخیرش مهدی طارمی را در ترکیب ابتدایی و خط حمله داشت، از ساعت ۲۴ یکشنبه شب(به وقت ایران) در چارچوب دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر پرتغال در استادیوم دو دراگائو به مصاف تیم رده پنجمی ژیل ویسنته رفت.

پورتو روی حرکت ستاره ایرانی‌اش بازی را توفانی آغاز کرد و نزدیک بود در دقیقه ۲ روی پاس در عمق تماشایی مهدی طارمی از بین دو مدافع حریف که اوانیلسون را در موقعیت تک به تک قرار می‌داد، به گل اول برسد، اما قبل از اینکه مهاجم پورتو وارد محوطه جریمه شود، کاروالهو هافبک دفاعی ژیل ویسنته روی پای او تکل زد.

موقعیت‌سازی عالی طارمی در ابتدای مسابقه و خطایی که روی اوانیلسون اتفاق افتاد، موجب شد تا ژیل ویسنته که انگیزه زیادی برای کسب امتیاز از این مسابقه داشت، در دقیقه ۲ یک اخراجی بدهد و حدود ۹۰ دقیقه را با ۱۰ نفر دنبال کند.

این پاس طارمی در دقیقه ۲ می‌توانست با گل اول بازی برای پورتو همراه باشد، اما منجر به اخراج بازیکن ژیل ویسنته شد!

طارمی در دقیقه ۱۲ یک فرصت خوب گلزنی داشت، اما از آن استفاده نکرد و ضربه این بازیکن تنها یک کرنر برای پورتو به همراه آورد تا بازی این تیم برابر ویسنته همچنان بدون گل دنبال شود.

ستاره ایرانی پورتو که در مسابقه رفت مقابل ژیل ویسنته فوق‌العاده ظاهر شده و علاوه بر زدن یک گل مردود، با یک شوت دیدنی از وسط زمین دروازه را باز کرده و یکی از زیباترین گل‌های فصل لیگ برتر پرتغال را به ثمر رسانده بود، در مسابقه برگشت هم این انگیزه را داشت تا گلزنی کند که بخت با او یار نبود.

در بازی رفت پورتو مقابل ژیل ویسنته، طارمی این گل شگفت انگیز را از وسط زمین زد، اما در بازی برگشت این شانس را نداشت

طارمی در دقیقه ۵۰ پس از اینکه توپ به شکل عجیبی از دست گلر ویسنته در رفت، در مقابل دروازه خالی این تیم بهترین فرصت را برای گلزنی داشت ولی ضربه پای چپ عجیب او تبدیل به گل نشد تا تماشاگران پورتو از نرسیدن به گل تساوی افسوس زیادی بخورند و واکنش منفی به این اتفاق داشته باشند.

توپی که طارمی به شکل ناباورانه‌ای هدر داد و ضربه او به جای تور دروازه به بیرون رفت

حملات پیاپی پورتو در دقیقه ۶۶ بازهم روی حرکت ستاره ایرانی این تیم نتیجه‌بخش شد و کاری کرد تا آنها گل تساوی را در دو دراگائو بزنند و دوباره اوضاع بر وفق مراد طارمی شود.

مهدی طارمی پس از اینکه در میانه زمین صاحب توپ شد، آن را در اختیار اوتاویو قرار داد و با یک فرار تند و تیز به قلب خط دفاعی ژیل ویسنته خود را در موقعیت خوبی گذاشت که با جای‌گیری مناسب‌اش قبل از حضور در آفساید، پاس چیپ ارسالی اوتاویو را با پرواز بلند و ضربه سر تماشایی به اوانیلسون رساند تا این بازیکن دروازه خالی را باز کند و برای دومین مسابقه پیاپی روی حرکت طارمی گلزنی داشته باشد.

این پرواز بلند طارمی و ضربه سر او، یک لقمه حاضر و آماده را برای اوانیلسون مهیا کرد تا او کار را تمام کند

اوانیلسون مثل همیشه پس از دریافت پاس گل از طارمی، به سمت او رفت و از این بازیکن تشکر کرد

تنها یک دقیقه از این گل گذشته بود که طارمی قصد داشت با یک استارت سریع به محوطه جریمه خود را در موقعیت تک به تک قرار بدهد، اما قبل از ورود به محوطه پنالتی با تکل بلند روبن، مدافع ژیل ویسنته متوقف شد که داور در این صحنه از کارت زرد خود استفاده کرد.

شاید داور می‌توانست مدافع ویسنته را در دقیقه ۶۸ بخاطر این خطای خطرناک روی طارمی و گرفتن موقعیت پورتو اخراج کند، اما در این صحنه فقط یک کارت زرد رد و بدل شد

طارمی پشت ضربه ایستگاهی که خودش گرفته بود، ایستاد که شوت فنی او با عبور از روی سر دیوار دفاعی ژیل ویسنته، با اختلاف اندک از روی تیرک عمودی دروازه این تیم رد شد تا بدشانسی‌های مهاجم ایرانی پورتو در گلزنی ادامه‌دار باشد.

توپ با کمترین فاصله از روی تیرک دروازه ویسنته رد شد تا ایستگاهی طارمی تبدیل به گل نشود

طارمی که انگیزه زیادی برای تکرار گلزنی‌هایش و رسیدن به گل شماره ۱۳ داشت، در دقیقه ۸+۹۰ پاس در عرض به محوطه جریمه ژیل ویسنته را با شوت فنی و دقیق زد، اما با بدشانسی او توپ بازهم تبدیل به گل نشد و به تیرک افقی دروازه اصابت کرد تا آخرین موقعیت بازی و مهاجم ایرانی پورتو به این شکل از دست برود.

افسوس طارمی در پایان مسابقه پس از توپی که در آخرین ثانیه به جای تور، به تیرک خورد

تیم فوتبال پورتو در شبی که طارمی نُهمین پاس گل فصل خود را داد و در رده سوم جدول برترین پاسورهای لیگ برتر پرتغال قرار گرفت، با تساوی یک بر یک مقابل ژیل ویسنته ۶۴ امتیازی و در صدر جدول ماند و فاصله ۶ امتیازی خود با اسپورتینگ لیسبون رده دومی را حفظ کرد.

۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 25661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha