احتمال واگذاری استقلال و پرسپولیس تا پایان سال

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: سازمان خصوصی سازی و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای واگذاری جدی هستند و احتمالاً قبل از پایان سال بتوانند آن‌ها را به عرضه برسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ میثم فدایی گفت: سازمان خصوصی سازی و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای واگذاری این دو باشگاه جدی هستند و احتمالاً قبل از پایان سال بتوانند آن‌ها را به عرضه برسانند.

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران، درج نماد سرخابی‌ها در فرابورس به معنای عرضه اولیه نیست و معنای آن، افزایش سرمایه به ثبت با سلب حق تقدم است؛ یعنی، تمام منابع حاصل از سهامی که مردم خریداری می‌کنند، در قالب افزایش سرمایه به داخل باشگاه‌ها می‌رود و هیچ درآمدی به خزانه کشور واریز نخواهد شد.

فدایی دلایل مطرح کردن ۵ شرط برای واگذاری استقلال و پرسپولیس را هم تشریح کرد؛  شرط قطعی شدن مالکیت برند استقلال و پرسپولیس به علت قرار داشتن برندهای آن‌ها در بین برندهای برتر کشور است و تعیین تکلیف ورزشگاه‌های واگذار شده به استقلال و پرسپولیس باید با تمدید مصوبه هیئت وزیران انجام شود، زیرا این مصوبه، یکساله بوده و ارائه گزارش ارزش گذاری هم به علت دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره درج شرکت‌ها در بازار پایه خواسته شده است.

ترکیب اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه هم طبق قانون تجارت باید در اداره ثبت شرکت‌ها انجام شود. دریافت تاییدیه حسابرسی نیز به علت ملزم کردن باشگاه‌ها برای استقرار سیستم‌های کنترل حسابداری و ارتقاء سیستم حاکمیت شرکتی اجباری شده تا با حداکثر شفافیت به عموم عرضه شوند.

طبق برآورد سازمان بورس و اوراق بهادار، درآمد حاصل از پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 25623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha