سهام کدام صنایع اسفند ماه سودساز است؟

بورس هفته گذشته رشد کمتر از یک درصدی را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران بازار وجود دارد و کارشناسان چند گروه را به واسطه این اخبار مستعد رشد می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ طی هفته اخیر شاخص کل در حدود ۰٫۴۳ و شاخص هم‌وزن ۱٫۵ درصد رشد داشتند و در نهایت شاخص کل بورس روی عدد یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد ایستاد.

اغلب کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بورس این هفته همانند هفته گذشته متعادل و گاها نوسانی باشد.

هر روز اخبار مختلفی روی بازار سرمایه و معاملات تاثیر می‌گذارد. بر همین اساس امروز مهم‌ترین خبرها جنگ بین روسیه و اوکراین، مذاکرات وین و قیمت دلار است.

وزیر خارجه روسیه می‌گوید: روسیه هیچ زمانی برای گفتگو با رئیس‌جمهور اوکرین ندارد. زلنسکی شانس خود را برای مذاکره در زمینه مسائل امنیتی از دست داده است. ما به‌دنبال اشغال اوکراین نیستیم و هدف از عملیات نظامی خلع سلاح آن و ریشه‌کن کردن نازیسم از آن است. ایالات متحده از اوکراین برای بازدارندگی در مقابل روسیه استفاده می‌کند. اوکراین خط قرمز ماست و ما بارها گفتیم نمی‌توانیم اجازه دهیم این کشور عضو ناتو شود. (سی‌ان‌ان)

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید: غنی‌سازی با سقف حداکثری ۶۰ درصد برقرار است و همین امر منجر شد غربی‌ها شتابان پای مذاکره بیایند و با لغو تحریم‌ها غنی‌سازی ۲۰ درصد و ۵ درصد ادامه پیدا می‌کند.

قیمت دلار در حال در بازار آزاد بیش از ۲۶ هزار تومان و در صرافی‌های بانکی نیز میانگین ۲۵ هزار و ۹۰۰ است.

کدام سهام بورسی رشد می‌کنند؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در صورت مذاکرات نتیجه‌بخش گروه‌های خودرویی و بانکی وضعیت خوبی خواهند داشت.

مهشید داداش‌زاده عقیده دارد که بورس تحت تاثیر اخبار برجام است تا تحولات روسیه و همچنان صنایع ریالی پیشتاز بازار خواهند بود.

ایمان رئیسی از دیگر کارشناس بازار سرمایه می‌کند: سهام پالایشی، ساختمانی و سیمانی طی روزهای آینده به واسطه برجام و جنگ میان روسیه و اوکراین می‌توانند تحرکات بیشتری داشته باشند.

علی عصاری، کارشناس بازارهای مالی نیز تاکید می‌کند که به واسطه اخبار برجام اسفند ماه گروه‌های بانکی، خودرویی، حمل و نقل، ساختمانی، دارویی، غذایی و به نوعی سهام ریالی رشد می‌کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به اخبار مذاکرات برجام و جنگ میان روسیه و اوکراین اسفند ماه سهام ریالی، بانکی و خودرویی تحرکات خوبی داشته باشند.

۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 25574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha