افزایش حق بیمه تتر در صرافی Kuna اوکراین

آخرین باری که حق بیمه تتر در صرافی kuna به اوج خود رسید به اوایل دوران پاندمی کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ برمی گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، این بار اما در بحبوحه حمله روسیه، قیمت استیبل کوین USDT تتر در روز پنجشنبه در صرافی Kuna اوکراین به ۳۶.۹۷ گریونای اوکراین (UAH) رسید، بطوریکه حجم کل معاملات رمزارز در این صرافی در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴.۴ میلیون دلار گزارش شده است.
در همین حین داده های گزارش شده از منابع داده های ارز خارجی XE هم حاکی از آن است که قیمت ارز UAH به حداکثر ۲۹.۸۹ در هر دلار امریکا افزایش یافته است.

 USDT بلحاظ تئوری رابطه یک به یک با دلار امریکا دارد. در زمان انتشار این خبر، جفت ارز معاملاتی UAH/USDT در این صرافی اوکراینی ۳۱.۸۹ ارزش گذاری شده است. این در حالی است که قیمت جفت ارز UAH/USD به میزان ۲۹.۸۰ می باشد و این اختلاف نشان دهنده حق بیمه ۶.۵۵ درصدی برای USDT است

بانک ملی اوکراین در نخستین ساعات روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نرخ ارز خارجی UAH را ثابت کرده و در ضمن برداشت نقدی در بانک ها را محدود کرده و صدور پول الکترونیک ( ارزهای فیات با فرم دیجیتال) را هم به حالت تعلیق در آورده است.

در این رابطه باید بدانید وقتی که یک کشور نرخ مبادله ارز خود را تعیین می کند بلافاصله بازار سیاه ایجاد می شود، بطوریکه مشتریان ارزهای خارجی را بر اساس نرخ هایی که شرایط اقتصادی واقعی را بازتاب می دهند معامله می‌کنند.

۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 25573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha