چین به ماجراجویی دریایی آمریکا واکنش نشان داد

وزارت دفاع چین در واکنش به ورود غیرقانونی یک فروند ناوشکن آمریکایی به حریم آبی جزایر پاراسل، به واشنگتن هشدار داد که دست از اقدامات تحریک‌کننده بردارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع چین امروز جمعه، از ورود غیرقانونی ناوشکن آمریکایی «جان مک‌کین» به آب‌های مجمع‌الجزایر مورد مناقشه «پاراسل» در دریای چین جنوبی به شدت انتقاد و اعلام کرد که این کار بدون اجازه دولت پکن انجام شده است.

در بیانیه وزارت دفاع چین می‌خوانیم: خواستار توقف فوری چنین اقدامات تحریک‌کننده‌ای از سوی آمریکا هستیم و به شدت اوضاع را کنترل می‌کنیم تا مانع از این‌گونه عملیات‌های نظامی در سطوح دریایی و هوایی شویم.

این وزارتخانه همچنین از اتخاذ همه اقدامات لازم برای تضمین امنیت و تمامیت ارضی و همچنین حفظ صلح و ثبات دریای چین جنوبی خبر داد.

آمریکا در ادامه سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک و در راستای ممانعت از قدرت‌یابی چین، به ناامن کردن محیط پیرامونی این کشور به ویژه در آبراه ر اهبردی دریای چین جنوبی روی آورده حال آنکه همزمان جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه این کشور نظیر هنگ‌کنگ، تایوان و تبت را نیز تحریک می‌کند.

۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
کد خبر: 2557
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha