یوفا میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا را از روسیه گرفت/بازی های تیم ها در خاک روسیه هم ممنوع شد

یوفا امروز اعلام کرد که فینال لیگ قهرمانان اروپا به جای روسیه در فرانسه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - بعد از تنش‌هایی که بین ۲ کشور روسیه و اوکراین به وجود آمد، یوفا امروز در جلسه‌ای فوق العاده تصمیم گرفت میزبانی فینال لیگ قهرمانان فوتبال اروپا را از روسیه بگیرد. در جلسه اعضای یوفا تصمیم بر این شد که فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۲ به جای روسیه در فرانسه برگزار شود.

این بازی ابتدا قرار بود ۲۸ می ۲۰۲۲ (۷ خرداد ۱۴۰۰) در سن پترزبورگ برگزار شود، اما به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین، یوفا این بازی را در حومه شمالی پاریس و در سن دنیس برگزار خواهد کرد. این برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ است که میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا به فرانسه سپرده می‌شود.

یوفا همچنین تصمیم گرفت که تمام مسابقات در تورنمنت‌های تحت کنترل خود که قرار بود در روسیه و اوکراین برگزار شود را تا اطلاع ثانوی در کشورهای دیگر برگزار کند.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، روز پنجشنبه به پایتخت فرانسه سفر کرد تا با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، برای برگزاری بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا در این کشور مذاکره کند.

این سومین سال پیاپی است که ورزشگاه محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا تغییر می‌کند. در ۲ دوره قبلی به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، بازی فینال در پرتغال برگزار شد.

فینال این فصل لیگ قهرمانان برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا، در ورزشگاه پر از تماشاگر برگزار می‌شود.  فینال لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۰ بدون تماشاگر و فینال سال گذشته این مسابقات با یک چهارم ظرفیت ورزشگاه دراگو در پورتو برگزار شد.

روز پنجشنبه فدراسیون‌های فوتبال لهستان، جمهوری چک و سوئد در نامه‌ای به فیفا خواستار محرومیت روسیه از میزبانی بازی‌های پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ شدند که قرار است ماه آینده برگزار شود.  لهستان قرار است چهارم فروردین در مسکو به مصاف روسیه برود. طبق برنامه قبلی اگر روسیه در آن بازی پیروز شود، میزبان برنده بازی چک و سوئد خواهد بود تا یکی از تیم‌های راه یافته به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شود.

وزیر امور خارجه انگلیس به تیم‌های انگلیسی پیشنهاد کرد بازی‌هایی که در روسیه برگزار می‌شود را تحریم کنند.

۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
کد خبر: 25544

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha