رئیس جمهور اوکراین: تنها مانده ایم!

رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه، در نخستین روز از عملیات نظامی روسیه در خاک کشورش، ۱۳۷ شهروند نظامی و غیر نظامی اوکراینی جان خود را از از دست دادند و ۳۱۶ تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از جماران؛ رئیس جمهوری اوکراین ضمن تاکید بر این که کشورش در برابر روسیه تنها مانده، آمار تلفات اولین روز عملیات نظامی این کشور را بیش از ۵۰۰ کشته و زخمی اعلام کرد و از ورود گروه های خرابکار به شهر کی‌یف خبر داد.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین بامداد امروز (جمعه) با انتشار یک پیام ویدئویی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک، تاکید کرد که نیروهای ارتش موفق شدند تقریبا از همه خاک کشورش در برابر عملیات نظامی روسیه محافظت کنند.

زلنسکی ضمن تاکید بر این که نیروهای ارتش اوکراین توانستند فرودگاه بین المللی «هوستومیل» در نزدیکی شهر کی‌یف، را از نیروهای روسیه بازپس بگیرند، خاطر نشان ساخت که این مسئله به پایتخت کشورش امنیت می بخشد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه، در نخستین روز از عملیات نظامی روسیه در خاک کشورش، ۱۳۷ شهروند نظامی و غیر نظامی اوکراینی جان خود را از از دست دادند و ۳۱۶ تن دیگر نیز زخمی شدند.

زلنسکی ضمن اعلام این که اطلاعاتی دریافت کرده مبنی بر این که دشمن، وی را هدف نخست خود و خانواده اش را نیز هدف دوم در نظر گرفته، تاکید کرد دشمن می خواهد اوکراین را با حذف شخص رئیس جمهوری، از نظر سیاسی نابود کند با این وجود وی همچنان بر سر کار خود قرار دارد و در شهر کی‌یف به سر می برد.

رئیس جمهوری اوکراین ضمن تاکید بر این که برخی گروه های خرابکار دشمن وارد شهر کی‌یف شده اند، از پایتخت نشینان درخواست کرد که مراقب باشند و مقررات منع آمد و شد را رعایت کنند.

زلنسکی همچنین تاکید کرد که اوکراین در برابر روسیه تنها مانده جایی که با وجود قدردانی از کشورهایی که در عمل پشتیبانی محسوسی از کشورش داشتند و به حرف بسنده نکردند، اظهار داشت: با این حال ما در دفاع از کشورمان تنها گذاشته شدیم.

رئیس جمهوری اوکراین در این باره افزود: چه کسی حاضر است در کنار ما بجنگد؟ کسی را نمی بینم؛ چه کسی حاضر است به اوکراین برای پیوستن به ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) تضمین دهد؟ همه می ترسند.

زلنسکی ضمن اشاره به دریافت اظهاراتی از مسکو مبنی بر آمادگی روسیه برای گفت و گو، عنوان کرد: می خواهند در مورد وضعیت بی طرف اوکراین صحبت کنند؛ به همه شرکا می گویم که اکنون سرنوشت کشور ما در حال تغییر است؛ از آنها می پرسم آیا شما با ما هستید؟ آنها پاسخ می دهند که با ما هستند با این حال آماده نیستند که ما را به ناتو ملحق سازند.

رئیس جمهوری اوکراین ضمن تاکید بر این که رهبران هر ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا می ترسند، تصریح کرد: همه آنها می ترسند در حالی که ما نمی ترسیم و از صحبت درباره وضعیت بی طرف با روسیه ابایی نداریم؛ با این حال کدام تضمین های امنیتی به ما داده خواهد شد؟ چه کسی آن را تضمین خواهد کرد؟

زلنسکی با بیان این که لازم است درباره «پایان اشغال مداوم» اوکراین صحبت شود، خاطر نشان ساخت: با این حال سرنوشت کشورمان اکنون به طور کامل به ارتش و نیروهای امنیتی ما بستگی دارد.

یادآور می شود که روسیه بامداد پنج شنبه یک عملیات نظامی را در خاک اوکراین آغاز کرد که واکنش خشمگین چندین کشور جهان و درخواست هایی برای تشدید تحریم های علیه مسکو را را به دنبال داشته است.

۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 25533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha