سرمای صفر درجه در مشهد و کاهش دما در پایتخت/افزایش دما تا ۷ درجه از ۲۰ مهر

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بیرجند با کمینه دمای یک درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و مشهد با کمینه دمای صفر درجه، سردترین مراکز استان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز آینده در استان های مازندران و شرق گیلان بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز در شمال شرق و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز نظیر تهران و نواحی مرکزی کشور کاهش محسوس دما داریم گفت: روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو افزایش دما بین ۳ تا ۷ درجه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور، استان های ساحلی خزر، شمال غرب و غرب کشور خواهیم داشت.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: پس از این افزایش دما تا پایان هفته دما ثابت می ماند یعنی دمای هوای مناطق مذکور پس از افزایش تا پایان هفته افت و خیز نخواهد داشت ولی سرما در شمال شرق کشور تا دوشنبه تداوم دارد و از دوشنبه هفته جاری تا پایان هفته روند افزایش تدریجی ۳ تا ۷ درجه‌ای دما را در این مناطق خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: علاوه بر این در شرق کشور افت دما و سرما در روزهای شنبه و یکشنبه قابل توجه است و از دوشنبه تا پایان هفته روند افزایش  دما بین ۲ تا ۴ درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و خلیج فارس روزهای جمعه و شنبه مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۲ و ۱۰ درجه خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز و بندر عباس با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و بیرجند با کمینه دمای یک درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و مشهد با کمینه دمای صفر درجه، سردترین مراکز استان خواهد بود.

۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 2552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دانشمند IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      0 0
      چه هوای سردی