شکست سیاست فروش و مولدسازی اموال دولت+نمودار

گزارش‌های خزانه‌داری کل کشور و تفریغ بودجه سالانه نشان می‌دهد طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ فقط ۵ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان از این اموال به فروش رسیده که معادل ۵/۲ درصد از کل اموالی است که قرار بوده فروخته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از «نود اقتصادی» از سال ۱۳۹۲ دولت در پی فروش و مولدسازی اموال خود است، بااین‌حال آمارها نشان می‌دهد توفیقی در این زمینه بدست نیامده است، چراکه آمارها نشان می‌دهد طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ دولت در مجموع حدود ۱۰۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان از اموال خود را  در بودجه سالانه پیش‌بینی کرده تا به فروش برسد اما گزارش‌های خزانه‌داری کل کشور و تفریغ بودجه سالانه نشان می‌دهد در این مدت فقط ۵ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان از این اموال به فروش رسیده که معادل ۵/۲ درصد از کل اموالی است که قرار بوده فروخته شود.

قابل ذکر است دولت سیزدهم نیز برای سال آینده بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش و مولدسازی اموال دولت در نظر گرفته که با عملکرد چند سال اخیر بعید به نظر می‌رسد با ادامه سیاست‌های پیشین بتواند موفق به فروش شود.

به اعتقاد کارشناسان طی سال‌های اخیر ۱- بی‌توجهی به زیرساخت های مدیریت ۲- فروش و مولدسازی اموال به صورت پراکنده و بدون حضور مؤثر یک نهاد مولدساز مرکزی، ازجمله دلایل عدم موفقیت دولت در فروش و مولدسازی اموال بوده است.

۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 25475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha