معافیت مالیاتی بورس دیده نشد!

روز گذشته نمایندگان مجلس طرح معافیت مالیاتی بازار سرمایه را تصویب کردند. به عقیده کارشناسان این خبر در بین اخبار مذاکرات کم رنگ شد و نتوانست تاثیری روی معاملات بورس بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد نمایندگان مجلس روز دوشنبه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دو بند الحاقی را به نفع بازار سرمایه تصویب کردند.

بر همین اساس مالیات دو بخش صفر شد. برای تشویق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی و ترغیب آنها برای استفاده از منابع حاصل برای افزایش سرمایه؛ مالیات صفر به بخش تقسیم نشده سود تعلق گرفت.

همچنین در بخش بعدی با معافیت مالیات بر ارزش افزوده بازار گواهی سپرده‌های کالایی و انتقال مالیات به گیرنده نهایی کالا موافقت کردند.

معافیت مالیاتی بورس دیده نشد!

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: معافیت مالیاتی یک خبر خوب برای گواهی سپرده کالایی است. اما به علت افزایش اخبار برجام تاثیر چندانی در بازار نداشت و تنها در صنایع خاص مثل سیمانی‌ها اثر آن را دیدیم.

وی توضیح می‌دهد: تا توافق نهایی برجام فاصله وجود دارد، به همین دلیل شاهد چرخش بازار از سهام ریالی به سهام دلاری هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر قیمت دلار روی معاملات می‌گوید: نرخ دلار روند صعودی به خود گرفته و بورس تحت تاثیر مذاکرات نسبت به هر خبری واکنش نشان می‌دهد.

رئیسی در نهایت توضیح می‌دهد: اگر برجام به نتیجه برسد گروه ریالی و در غیر اینصورت گروه‌های دلاری رشد تورمی خواهند داشت. هر یک از نتایج برجام می‌تواند صنایع خاصی را صعودی کند.

۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 25469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha