کشورهای گروه ۲۰ برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد توافق کردند

وزرای گردشگری در کشورهای عضو گروه ۲۰ توافق کردند که سهم این بخش را در اقتصاد به حداکثر برسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شین هوا، وزرای گردشگری در کشورهای عضو گروه ۲۰ (G۲۰) روز چهارشنبه توافق کردند که سهم این بخش را در اقتصاد به حداکثر رسانده و به توسعه پایدار بپردازند.

بر اساس بیانیه‌ای که پس از نشست G۲۰  به ریاست عربستان سعودی منتشر شد، این وزرا خواستار توسعه بیشتر بخش گردشگری به عنوان یک صنعت کلیدی و مقاوم شدند و تأکید کردند که این بخش به اقتصاد جهانی کمک کرده و اشتغال مناسب ایجاد می‌کند.

این مقامات همچنین به چالش‌های به وجود آمده توسط بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و ویروس کرونا و گام‌هایی که برای بهبود این بخش نیاز است، پرداختند.

در این جلسه همچنین اعلام شد که بخش گردشگری به ۱۰.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان و ۳۳۰ میلیون شغل در سال ۲۰۱۹ کمک کرده است.

وزرای گردشگری کشورهای گروه ۲۰ همچنین اعلام کردند که این بیماری همه‌گیر منجر به کاهش ۶۰-۸۰ درصدی گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ شده است.

آنها متعهد شدند که برای تسهیل بهبود این بخش و حمایت از افرادی که بیشتر تحت تأثیر این بحران قرار گرفته‌اند، به همکاری مشترک خود ادامه دهند.

از ابتدای بحران کووید-۱۹، کشورهای G۲۰ جلسات منظمی را برای مقابله با تأثیرات این ویروس کشنده در بخش‌های مختلف برگزار کرده‌اند.

۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: 2542
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha