خبر تکمیلی / هواپیمای جنگی در یک سالن ورزشی در تبریز سقوط کرد / خلبانان و یک هموطن شهید شدند + عکس و فیلم

صبح امروز یک فروند هواپیمای نظامی در تبریز سقوط کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دقایقی پیش روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز اعلام کرد یک هواپیمای جنگی در داخل سالن ورزشی شهید علیپور واقع در بلوار منجم سقوط کرده است و علت این سانحه در حال بررسی است.
این هواپیما متعلق به پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز است.
فیلم محل سقوط هواپیما را ببینید:
 

در همین ارتباط خبرگزاری فارس خبر داد استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز دوشنبه در پی سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در منطقه یکه‌دکان تبریز، در محل حادثه حضور یافت و ضمن بررسی عملیات امداد و نجات، دستورهای لازم به مسئولان ذی‌ربط را صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم که در محل حادثه حضور داشت، با بیان اینکه این هواپیما از نوع آموزشی F5 حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکه‌دکان سقوط کرده است، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.
فیلم دیگری از محل سانحه ببینید :
 

محمد باقر هنربر اظهار داشت: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه یک نفر از همشهریان جان خود را از دست داد و وضعیت خلبانان هواپیما نیز در دست بررسی است.

هنربر خاطرنشان کرد: عملیات امداد و نجات با حضور همه دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی در حال انجام است و اطفای حریق به طور کامل انجام شده است.

افزایش فوتی ها به سه نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تبریز در خصوص فوتی های این حادثه گفت: دو خلبان (شهید صادق فلاحی و ‏شهید حنیفه‌زاد) و یک هم وطن در اتومبیل شخصی خود از تلفات این حادثه هستند.

تصاویر محل سقوط هواپیما را ببینید:

جانفشانی خلبان جنگنده از وقوع فاجعه جلوگیری کرد

تبریز - ایرنا - فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز گفت: خلبان جنگنده سقوط کرده با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی روز دوشنبه در حاشیه امدادرسانی به جنگنده سقوط کرده و آواربرداری آن با تسلیت شهادت خلبانان این جنگنده اظهار کرد: خلبانان ما برای آنکه آسیبی به منطقه نرسد و با توجه به اینکه منطقه سقوط، منطقه ای پرتراکم و پرجمعیت است، هواپیما را به نقطه ای خلوت هدایت کردند و در حالی که می توانستند خودشان را نجات دهند، اما جان خود را فدا کردند.

وی افزود: به دلیل کم عرض بودن ورزشگاه محل سقوط، هواپیما به خارج از ورزشگاه و خیابان وارد شده و موجب جان باختن یکی از هموطنان نیز شد.   

وی اظهار کرد: این سانحه در حین انجام ماموریت آموزشی که در منطقه در حال انجام بود، رخ داد و با توجه به اشکال فنی که در هواپیما به وجود آمده بود، خلبان نتوانست آن را به باند پرواز برساند.

به گزارش ایرنا، صبح امروز  یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس در سالن ورزشی شهید علیپور سقوط کرد.

بر اساس گزارش های اولیه هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده که خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است.

بر اثر سقوط جنگنده اف ۵ در داخل شهر تبریز علاوه بر ۲ خلبان یک شهروند نیز جان خود را از دست داد. سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.

۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 25382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha