تحرکات نظامی سربازان آمریکایی در نزدیکی مرز اوکراین

وزیر دفاع لهستان می‌گوید که سربازان آمریکایی در لهستان تمرینات خود را در نزدیکی مرز اوکراین آغاز کردند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسپوتنیک، «ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان اعلام کرده است که سربازان آمریکایی که به تازگی وارد لهستان شده اند، رزمایش نظامی خود را در نزدیکی مرز با اوکراین از روز یکشنبه آغاز کردند.

بلاشاک در توئیتی نوشت: «در آخر هفته، سربازان لشکر هجدهم مکانیزه [ارتش لهستان] تمرینات مشترکی را در جنوب شرقی لهستان با سربازان آمریکایی لشکر ۸۲ هوابرد [ارتش ایالات متحده] آغاز کردند.»

واشنگتن نیروهای نظامی خود را به لهستان و رومانی اعزام کرده و همزمان مسکو را به استقرار بیش از ۱۴۰ هزار نیرو در مرز اوکراین و سازماندهی تحرکات در دونباس به عنوان بهانه‌ای برای حمله به اوکراین متهم می‌کند.

در واقع چندین ماه است که ایالات متحده، انگلیس، کانادا، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک به اوکراین تسلیحات می‌رسانند تا از حمله ادعایی روسیه جلوگیری کنند.

با این حال روسیه بارها هرگونه قصدی برای حمله به اوکراین را رد و تاکید کرده که این استقرار ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور است که ثبات در شرق اروپا را تضعیف می‌کند.

روزهای گذشته نیز بحران در دونباس تشدید شده، به طوری که مقامات دونتسک و لوگانسک از گلوله باران شدید توسط توپخانه و خمپاره اوکراین خبر می‌دهند.

روز جمعه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از اوکراین خواسته بود تا هر چه سریع‌تر پای میز مذاکره با رهبران دونباس بنشیند و توافقات مینسک را اجرا کنند.

۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 25374
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha