راه میانبر خانه دار شدن از بازار سرمایه/ صندوق املاک و مستغلات رونمایی می شود

صندوق «افق آینده آشنا»؛ به عنوان نخستین صندوق املاک و مستغلات بازار سرمایه، به زودی فرصت سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت مسکن را برای سرمایه‌گذاران فراهم خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ احسان جنگجوی مدیرعامل شرکت سبدگردان سهم‌آشنا ضمن اشاره به این مطلب، گفت که با ورود صندوق املاک و مستغلات، یک طبقه جدید از دارایی وارد بازار سرمایه ایران می‌شود.

وی افزود: «تا امروز، صندوق‌های بازار سرمایه، منابع خود را بر روی اوراق بهادار یا برخی کالاهای خاص عرضه شده در بورس کالا سرمایه‌گذاری می‌کردند. اما صندوق املاک و مستغلات، بر روی یک حوزه جدید، یعنی مسکن و زمین سرمایه‌گذاری خواهد کرد. تا امروز این امکان وجود نداشت که سرمایه‌گذاران بتوانند از طریق بازار سرمایه، به صورت مستقیم در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنند و تنها راه برای سرمایه‌گذاران آن بود که با خرید سهام شرکت‌های ساختمانی، وارد سرمایه‌گذاری در این بخش شوند».

مدیرعامل سبدگردان سهم‌آشنا، ضمن اشاره به ورود این صندوق به بخش مسکن، گفت: «دارایی‌ها و منابع صندوق املاک و مستغلات، به صورت مستقیم در بازار مسکن سرمایه‌گذاری خواهد شد. این صندوق با مشارکت در ساخت، معامله، اجاره و سایر روش‌های اداره املاک، برای سرمایه‌گذاران خود سودسازی خواهد کرد».

وی اضافه کرد که سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های ساختمانی پذیرفته شده در بورس و فرابورس نیز دیگر فعالیت این صندوق است»

جنگجوی با اشاره به برخی دلالی‌ها در بازار مسکن تاکید کرد که روش کسب سود این صندوق، به هیچ وجه سوداگری در بازار املاک نیست. وی گفت: «نکته مهم درباره سوددهی این صندوق آن است که ارزش واحدهای آن چندان به وضعیت بازار سرمایه و شاخص آن وابسته نیست و بیشتر وابسته به ارزش بازار املاک و مستغلات خواهد داشت».

مدیرعامل سبدگردان سهم‌آشنا ضمن اشاره به سرمایه‌ اندک بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد و افراد حقیقی فعال در بازار سرمایه، یادآور شد: «سرمایه‌گذاران خردی که مبالغ کمی دارند و قادر نیستند به صورت مستقل به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن دست بزنند، می‌توانند در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند. با تجمیع سرمایه‌های خرد و سرمایه‌گذاری این صندوق در بازار املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاران آن می‌توانند از رشد بازار مسکن بهره‌مند شوند».

جنگجوی به تاثیر مثبت منابع این صندوق به بازار مسکن اشاره کرد و گفت: «یکی از اثرات مثبت ورود این ابزار جدید به بازار سرمایه، این است که صندوق املاک و مستغلات با سرمایه‌گذاری در صنعت مسکن، علاوه بر کمک به تعادل عرضه و تقاضا در این بازار، می‌تواند به تحرک بخشی در بخش‌های اقتصادی همچون صنعت فلزات پایه، صنعت سیمان، صنایع تجهیزات ساختمانی و غیره نیز کمک کند و باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی با تکیه بر توان داخلی شود».

مدیرعامل سبدگردان سهم‌آشنا یادآور شد که «ایجاد یک شاخص بازاری قابل انکا برای بازارهای مستغلات در کاربری‌های مختلف»، «ایجاد شفافیت در بازار مسکن» و «کاهش قدرت قیمت‌گذاری گروه‌های ذی‌نفوذ»، از دیگر مزیت‌های این صندوق هستند. وی افزود کهسرمایه‌گذاری در این صندوق برای سرمایه‌گذاران منافع بسیاری از جمله «امکان متنوع سازی سبد دارایی‌ها»، «افزایش قدرت نقدشوندگی سرمایه‌گذاری در بازار مسکن»، «مصونیت در برابر تورم» و «بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی» را به همراه خواهد داشت.

۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 25347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha