مایک نووگراتز: می‌توان هم نسبت به طلا و هم بیت‌کوین دیدگاه صعودی داشت

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیر عامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، بحث طولانی مدت بین دوستداران بیت‌کوین و طلا را بررسی کرده و ادعا نموده است که در واقع می‌توان در مورد هر دو دارایی دیدگاه صعودی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، این میلیاردر ارز دیجیتال می گوید که هر دوی این دارایی‌های رقیب می توانند به عنوان مانعی در برابر کاهش ارزش ارزهای فیات عمل نمایند.

اظهارات نووگراتز در پاسخ به حمله پیتر شیف (Peter Schiff)، مدیرعامل یورو پاسیفیک کپیتال، به دیو پورتنوی (Dave Portnoy) از Barstool Sports به دلیل اظهارنظرهای وی در مورد بیت کوین بود.

در میان نهادهای گسترده تر، بیت کوین به عنوان جایگزینی قانونی برای طلا ظاهر شده است.

یورین تیمر (Jurrien Timmer)، مدیر گلوبال ماکرو (Global Macro) در غول سرمایه گذاری مشترک فیدلتی (Fidelity)، در سال گذشته اظهار داشت که عرضه محدود بیت کوین یک مزیت بزرگ نسبت به طلا می باشد. گزارش اخیر منتشر شده توسط این غول سرمایه گذاری مستقر در بوستون، استدلال "بهتر از طلا" را تقویت کرده است.

از آن جایی که بیت کوین در حال رقابت برای جایگزینی طلا به عنوان ذخیره ارزش اصلی است، خصومت زیادی بین این دو گروه سرمایه گذاران وجود دارد.

نووگراتز از مدت‌ها پیش گفته است که هر دوی این دارایی‌ها را دوست دارد. با این حال او در اکتبر گذشته پیش‌بینی کرد که بیت کوین به تصاحب سهم بازار طلا ادامه خواهد داد.

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 25304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha