کشتی گیر ایرانی بعد از تغییر تابعیت قهرمان شد! / افتخار ایرانی زیر پرچم صربستان

ملی پوش سابق کشتی فرنگی ایران در نخستین رویداد با دوبنده صربستان، قاطعانه به مدال طلای تورنمنت بلغارستان رسید.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ علی ارسلان ملی پوش سابق کشتی فرنگی ایران در نخستین حضور خود در تیم ملی صربستان، با شکست قاطع تمامی رقبای خود به مدال طلای تورنمنت بلغارستان رسید و مدال طلای سال گذشته را این بار برای صربستان تکرار کرد.

ارسلان در دور نخست وزن ۷۲ کیلوگرم این رقابت ها، با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر مقابل راهول از هند به برتری رسید.

وی سپس در مرحله یک هشتم نهایی مقابل میت نمس دارنده مدال های برنز جهان ۲۰۱۹ و طلای اروپا ۲۰۲۱ از صربستان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید.

ارسلان در این مرحله مقابل علیرضا عبدولی از ایران با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و در نیمه نهایی نیز برابر اوتار ابولادزه از گرجستان با نتیجه ۸ بر ۳ پیروز شد و مقتدرانه راهی فینال شد. ابولادزه پیش از شکست مقابل ارسلان، در مرحله یک هشتم نهایی برابر راماز زویدزه دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ و پنجم المپیک توکیو از گرجستان با نتیجه ۴ بر یک صاحب پیروزی شده بود.

ارسلان در دیدار نهایی نیز مقابل رابرت فریچ دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۷ از مجارستان با نتیجه قاطع ۸ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد تا در نخستین رویداد معتبر پس از پیوستن به تیم صربستان، برای این کشور صاحب عنوان قهرمانی شود.

ارسلان سال گذشته نیز برای ایران در این تورنمنت در وزن ۷۲ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و پس از آن نیز در تورنمنت صربستان به مدال طلا رسید اما فرصتی برای حضور در تیم ملی پیدا نکرد و در نهایت در اعتراض به تصمیمات کادر فنی تیم ملی ۲ ماه پیش به تابعیت صربستان درآمد.

ارسلان قرار است اوایل فرودین سال آینده در رقابت های قهرمانی اروپا برای صربستان به میدان برود.

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 25296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha