مرثیه ای برای یک رویا، از آرزوی ریاست جمهوری تا تبعید به فلوریدا/ دختر ترامپ به دادگاه احضار میشود؟

ایوانکا ترامپ که روزگاری رویای ریاست جمهوری در سر داشت حالا به فلوریدا تبعید شده است. همسایه های جدید زیاد از اقامت او در فلوریدا راضی نیستند. همچنین، او ممکن است با احضار قانونی به دادگاه به علت ماجرای حمله به کنگره مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبر فوری، بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بسیاری بر این گمان بودند که دختر بزرگ او یعنی ایوانکا به زودی می تواند یکی از سیاستمداران بزرگ حزب جمهوری خواه شود. اگرچه ایوانکا و همسرش جرد کوشنر توانستند به مراتب بالایی در دولت ترامپ برسند اما به محض شکست سال ۲۰۲۰ از سیاست حذف شدند.

در حالیکه ترامپ همزمان هم با بحث های قانونی و دادگاه به علت مساله حمله به کنگره در ژانویه سال ۲۰۲۱ مواجه است و هم امیدوار است بتواند متحدانش را پیروز انتخابات مجلس ۲۰۲۲ کند و سپس برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آماده شود، ایوانکا و همسرش به کالیفرنیا تبعید شده اند و گزارش ها از این می گویند که وضعیت زیاد خوبی هم ندارد.

به گزارش پایگاه vanity fair همسایه ها و مردم محلیِ منطقه ای که ایوانکا و کوشنر در آن زندگی می کنند غالبا طرفدار دموکرات ها هستند و شکایت های فراوانی از ایوانکا و کوشنر کرده اند.

رویای نابود شده دختری که می خواست اولین رئیس جمهور زن آمریکا شود

ایوانکا 1

 نویسنده گزارش vanity fair  می نویسد، هنگامی که ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر در سال ۲۰۱۶ از نیویورک به واشنگتن دی سی نقل مکان کردند، شاید تصور داشتند که حرکت بعدی آنها بسیار سریع تر و کوتاه تر خواهد بود؛ آنها گمان داشتند به زودی فاصله کمتر از دو مایلی بین عمارت کالوراما و کاخ سفید را طی خواهند کرد.

ایوانکا بسیار امید داشت که تبدیل به اولین رئیس جمهور زن تاریخ آمریکا شود. همانطور که مایکل وولف در کتاب آتش و خشم گزارش داده، این زوج بحث های جدی در این رابطه داشتند که در آینده چه کسی رئیس جمهور شود. این دو بر سر این بحث نداشتند که کدام یک فاقد صلاحیت های لازم برای ریاست جمهوری است بلکه به جد معتقد بودند که انتخاب واضح است. وولف در این رابطه نوشته: «ایوانکا کسی است که برای ریاست جمهوری نامزد خواهد شد. ایوانکا نمی خواهد همانند هیلاری کلینتون بانوی اول شود او معتقد است که در آینده ایوانکا ترامپ خواهد بود (نه ایوانکا کوشنر).»

با این حال، همه چیز دقیقاً آنطور که جرد و ایوانکا برنامه ریزی کرده بودند پیش نرفت و در عوض، این دو در طول چند سال مجبور شدند به جای نقل مکان به کاخ سفید به طور کلی از واشنگتن فرار کنند. نکته تلخ برای این زوج این است که بعد از شکست سال ۲۰۲۰، دوستان قدیمی آنها در نیویورک با آغوش باز از آنها استقبال نکردند. بنابراین آن‌ها همان کاری را کردند که هر زوج ثروتمندی در آن موقعیت انجام می‌ دهد. آن‌ها ملکی به ارزش ۵۶ میلیون دلار در جزیره ‌ای خصوصی در فلوریدا به نام «پناهگاه میلیاردرها» خریدند و به آنجا نقل مکان کردند.

این همان جایی است که زوج کوشنر - ترامپ چند سال پیش در آنجا بودند، فقط، این بار، آنها در مرکز جزیره‌ ای زندگی نکرده‌ اند که ده‌ها میلیون دلار در آن خرج کرده و باعث شدند که ۷۹ درصد از ساکنان آن به دونالد ترامپ رأی دهند، چرا که ساخت و ساز در مرکز جزیره بسیار زیاد است و هنوز آمده اقامت نیست. در عوض، آنها در شهر سرف ساید (Surfside) اقامت دارند، جایی که اتفاقا ساکنانش در سال ۲۰۲۰ به جو بایدن رای دادند و این نشان می دهد که مردم محلی از حضور ایوانکا و جرد زیاد هیجان زده و خوشحال نیستند!

همسایه هایی که از همسایه جدید استقبال نکردند

ایوانکا 3

طبق گزارش اخیر پایگاه واشنگتنین (Washingtonian)، در حالی که «شهردار ترامپی» شهر از حضور زوج ترامپ – کوشنر بسیار هیجان ‌زده است، دیگران ترجیح می ‌دهند که آنها اینجا نباشند. یکی از مقامات شهر سرف ساید به خبرنگار واشنگتنین گفته که در ابتدا مقامات شهر از حضور ایوانکا و همسرش خوشحال بودند اما حالا نه. به نظر می رسد به جز برخی از مقامات شهری، شهروندان عادی نیز شکایت بیشتری از ترامپ و کوشنر دارند.

 یکی از ساکنان سرف ساید می گوید، در یک روز آفتابی یک زن بلوند قدبلند را دیدم که یک سگ سفید کوچک به همراه داشت. این زن سگ را از خیابان به سمت ساحل برد و درست از کنار تابلویی که به وضوح می گفت حضور سگ ها در کنار ساحل مجاز نیست، عبور کرد. من که یک فعال محیط زیست هستم و در زمینه محافظت از لاک پشت های دریایی سرف ساید فعالیت می کنم به این زن گفتم: «نمی‌توانی با سگ به ساحل بروی!». وقتی صاحب سگ برگشت، تعجب کردم. او ایوانکا ترامپ بود که دختر ده ساله و سگ سفید چشم آبی شان را همراهی می کرد. ایوانکا ترامپ پاسخ داد: «اوه، من متوجه نشدم.». من هم با عصبانیت گفتم: «تو دقیقاً کنار تابلو ایستاده ای... نگاه کن... نوشته بدون سگ‌» و ایوانکا دوباره گفت: «اوه».

به جز این، چند همسایه دیگر هم قضاوت نسبتا بدی از ایوانکا و همسرش دارند. بر اساس گزارش واشنگتنین، روزی زنی در ساحل با ترامپ و کوشنر و همراهانشان روبرو می شود. او در آنجا چیزی را مشاهده کرده که ظاهراً به زعم خودش نشان می دهد این دو مسئولیت های پدر و مادری  خود را درست انجام نمی دهند. این زن می گوید: «ایوانکا و جرد به همراه پسر پنج ساله خود، تئودور، در ساحل اقیانوس بودند. ... ایوانکا نشان داد که قصد ندارد شنا کند، اما تئودور با عجله وارد اقیانوس شد. من بلافاصله نگران شدم.... فکر کردم چرا گذاشتند این پسربچه با این جریان شدید آب به دریا برود. من یک مادر هستم و هرگز فرزندم را اینطور در آب تنها نمی گذارم.»

احضار به کنگره، دردسر جدیدی برای ایوانکا در راه است؟

ایوانکا 2

گزارش های فوق نشان می دهد که ایوانکا و کوشنر در جایی زندگی می کنند که زیاد رضایت بخش نیست. اما این فقط بخشی از ماجرا است. برای ایوانکا ترامپ دردسرهای دیگری هم به وجود آمده است. کمیته مخصوص بررسی حادثه حمله به کنگره در ششم ژانویه در نامه ‌ای عمومی به ایوانکا خواستار حضور وی در کنگره شده است. آنطور که مشاور و وکیل ایوانکا گفته او قصد ندارد در این جلسه حضور یابد و در واقع نسبت به این نامه بی اعتنا است. اما معلوم نیست این عدم پاسخ برای او دردسر سیاسی ایجاد کند یا نه. اگر روند تحقیقات به نحوی پیش برود که پای ایوانکا هم به آن باز شود ممکن است به جز دردسر همسایه ها در سرف ساید مساله ای بزرگ تر پیش روی ترامپ – کوشنر باشد؛ مساله مواجهه با نمایندگان. شکی نیست که این مساله به سرعت تبدیل به بحران شده و با اسباب کشی و نقل مکان به شهر دیگری حل نمی شود.

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 25286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha