پیروزی استقلال صدرنشین برابر تراکتور و انتقام یحیی از خطیبی

تیم فوتبال استقلال در هفته هجدهم لیگ برتر برابر تراکتور به برتری دست یافت تا همچنان به پیشتازی‌اش در صدر جدول ادامه دهد.پرسپولیس هم با پیروزی مقابل آلومینیوم اراک، انتقام بازی رفت را گرفت و اختلاف با استقلال را باز هم کاهش داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ تیم فوتبال استقلال از ساعت ۱۷:۳۰ امروز (جمعه) در هفته هجدهم لیگ برتر در ورزشگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تبریز به مصاف تراکتور رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. امیرحسین حسین‌زاده دقیقه ۷۱ زننده گل آبی‌پوشان بود.

شاگردان فرهاد مجیدی با این پیروزی ۴۴ امتیازی شدند. شاگردان سولدو نیز با ۱۴ امتیاز در رده سیزدهم باقی ماندند.

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، آرش قادری، نادر محمدی، ابوالفضل رزاق‌پور، عبدالله ناصری، مهدی کیانی، شاهین ثاقبی (۷۷ - محمد عباس‌زاده)، سامان نریمان جهان (۷۲ - علی دشتی)، پیمان بابایی (۸۹ - محمد قنبری) و رضا دهقانی (۷۷ - محمد بلبلی).

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، مهدی مهدی‌پور، صالح حردانی (۶۶ - وریا غفوری)، ابوالفضل جلالی (۵۸ - جعفر سلمانی)، عزیز آمانوف (۵۸ - روزبه چشمی)، امیرحسین حسین‌زاده (۸۶ - سعید مهری)، کوین یامگا و رودی ژستد (۶۶ - ارسلان مطهری).

داور: موعود بنیادی‌فرد

نیمه اول
دقیقه ۸: 
مهدی مهدی‌پور توپ را از روی نقطه کرنر ارسال کرد و یامگا با سر به محوطه شش قدم فرستاد. محمدحسین مرادمند مدافع استقلال می‌توانست گلزنی کند ولی ضربه سر او به تیر افقی دروازه تراکتور برخورد کرد.

دقیقه ۲۶: رودی ژستد از روی ارسال یامگا در محوطه جریمه تراکتور روی زمین افتاد ولی داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۳۶: پاس خوب عمقی به پیمان بابایی رسید اما قبل از اینکه او اقدام به ضربه زدن کند، سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال توپ را گرفت.

دقیقه ۴۱: یامگا در موقعیت خوبی قرار گرفت که مدافعان تراکتور توپ را به کرنر فرستادند.

دقیقه ۴۲: مهدی‌پور بار دیگر ارسال خوبی از روی نقطه کرنر داشت و ژستد می‌توانست دروازه محمدرضا اخباری را باز کند که موفق نبود.

دقیقه ۲+۴۵: شاهین ثاقبی بازیکن تراکتور با کارت زرد جریمه شد.

نیمه دوم

دقیقه ۵۲: یامگا پس از عبور از دو بازیکن در محوطه جریمه تراکتور اقدام به زدن ضربه کرد که مدافعان تراکتور توپ را به کرنر فرستادند.

دقیقه ۵۳: ضربه سر محمد دانشگر از روی ارسال از نقطه کرنر را مهدی کیانی دور کرد.

دقیقه ۶۵: هادی محمدی با خطا روی مهدی‌پور با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۷۱: پاسکاری بین امیرحسین حسین‌زاده و مهدی‌ مهدی‌پور در نهایت هافبک استقلال را در موقعیت تک به تک با محمدرضا اخباری قرار داد و حسین‌زاده با ضربه چیپ دروازه تراکتور را باز کرد.

دقیقه ۷۲: شوت وریا غفوری را اخباری راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۴: ضربه ایستگاهی غفوری با فاصله کمی از بالای دروازه تراکتور راهی اوت شد.

دقیقه ۸۷: سعید مهری با خطا روی بازیکن تراکتور از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه ۳+۹۰: اشتباه اخباری توپ را در اختیار ارسلان مطهری قرار داد و این بازیکن می‌توانست به راحتی دروازه خالی تراکتور را باز کند ولی دروازه‌بان تراکتور مانع باز شدن دروازه‌اش شد.

افزون بر این ، شش دیدار همزمان دیگر از هفته هجدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برتری تیم‌های گل‌گهر، پدیده و پیکان و تساوی سه دیدار دیگر خاتمه یافت.

* نفت مسجدسلیمان صفر - پدیده مشهد یک
گل: محمدرضا فلاحیان (۴+۹۰)
اخطار: محمدرضا فلاحیان (نفت مسجدسلیمان)
* پدیده بالاخره طعم پیروزی را چشید و در هفته هجدهم بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر به اولین سه امتیاز خود رسید.

* هوادار تهران صفر - سپاهان اصفهان صفر
اخطار: محمد میری و محمد ستاری (هوادار) و شهریار مغانلو (سپاهان)

* فجر سپاسی شیراز صفر - صنعت نفت آبادان صفر

* مس رفسنجان یک - فولاد خوزستان یک
گل: شاهین توکلی (۴۳) برای مس رفسنجان و محمدرضا خلعتبری (۷۰) برای فولاد خوزستان
اخطار: فرشاد محمدی‌مهر و عقیل کعبی (مس رفسنجان) و موسی کولیبالی (فولاد)
* در دقایق تلف شده این بازی (۶+۹۰) تیم فولاد خوزستان صاحب ضربه پنالتی شد که لوسیانو پریرا آن را از دست داد.

* ذوب‌آهن اصفهان صفر - پیکان تهران ۲
گل‌ها: مجتبی حقدوست (۷۷) و محمدمهدی محبی (۵+۹۰)
اخطار: حسین شنانی (ذوب‌آهن) و محمدعلی فرامرزی (پیکان)
* شنانی با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۶۹ اخراج شد.

* نساجی مازندران یک - گل‌گهر سیرجان ۲
گل‌ها: کریم اسلامی (۷۰) برای نساجی و شایان مصلح (۳۷) و سعید صادقی (۶۳ - پنالتی) برای گل‌گهر
اخطار: مهرداد عبدی و کریم اسلامی (نساجی) و شایان مصلح (گل‌گهر)
* گل‌گهر سیرجان که در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با شکست مقابل نساجی از راهیابی به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها بازمانده بود، امروز این شکست را با برتری در مصاف با تیم ساکت الهامی جبران کرد.

پرسپولیس ۲ - آلومینیوم صفر؛ انتقام از خطیبی و ادامه تعقیب استقلال

پرسپولیس ۲ - آلومینیوم صفر؛ انتقام از خطیبی و ادامه تعقیب استقلال

پرسپولیس با پیروزی مقابل آلومینیوم اراک، انتقام بازی رفت را گرفت و اختلاف با استقلال را باز هم کاهش داد.

به گزارش ایسنا، در آخرین دیدار از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان آلومینیوم اراک بود که این مسابقه با دو گل شاگردان گل‌محمدی پایان یافت و سرخپوشان مجددا اختلاف با استقلال را کاهش دادند.

با این پیروزی، پرسپولیس ۴۱ امتیازی شد و کماکان با سه امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در رتبه دوم باقی ماند. آلومینیوم اراک هم با ۲۶ امتیاز و یک رده سقوط به رده هشتم جدول رفت.

حامد پاکدل، بازیکن فصل گذشته آلومینیوم اراک در دقیقه ۷۶ و رضا اسدی در دقیقه ۹۴ برای پرسپولیس موفق به گلزنی شدند.

پرسپولیس با این پیروزی، تنها شکست خود در این فصل مقابل آلومینیوم اراک را جبران کرد.

نیمه اول

در دقیقه ۱۲ آلومینیوم دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما ضربه نقی‌زاده در یک موقعیت نسبتا مساعد از بالای دروازه حامد لک به بیرون رفت. در دقیقه ۱۶، پرسپولیسی‌ها خطرآفرین ظاهر شدند و ضربه سر امیری وارد دروازه آلومینیوم شد اما کمک داور این گل را آفساید تشخیص داد. ثانیه‌هایی بعد باز هم عبدی از مقابل محوطه هجده قدم در موقعیت مناسب قرار گرفت که ضربه او از کنار دیرک دروازه پورحمیدی به بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۰، فخرالدینی موقعیتی را برای آل‌کثیر خلق کرد که ضربه او در یک موقعیت مناسب در داخل چارچوب جای نداشت و به بیرون رفت. در دقیقه ۵۸، موقعیتی پرسپولیس اولین موقعیت جدی خود در این نیمه را خلق کرد که ضربه رامین رضاییان از مقابل محوطه جریمه به اوت رفت. در دقیقه ۶۰، برخوردی در دهانه محوطه جریمه آلومینیوم شکل گرفت که ابتدا داور خطای پشت محوطه جریمه گرفت که مورد اعتراض بازیکنان پرسپولیس قرار گرفت اما در ادامه مشخص شد کمک داور صحنه قبل از این برخورد را آفساید گرفته بود.

رامین رضاییان در دقیقه ۶۲ برای دومین بار شوت زد که این ضربه در داخل چارچوب نبود و توپ به بیرون رفت. رضاییان یک بار دیگر در دقیقه ۷۲، توپی را به دهانه دروازه فرستاد که مدافع آلومینیوم قبل از خلق یک موقعیت خطرناک، توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۷۳ دوبار دروازه پرسپولیس به صورت متوالی تهدید شد. ابتدا شوت بازیکن آلومینیوم از فاصله ۳۰ متری به صورت نامطمئن توسط لک دفع و شوت برگشتی توسط آل کثیر قبل از رسیدن به لک، توسط هانانوف دور شد.

گل اول: در دقیقه ۷۶ حامد پاکدل، بازیکن تعویضی دقایقی بعد از ورود به زمین توانست در موقعیت تک به تک دروازه تیم سابق خود را باز کند

گل دوم: در دقیقه ۹۴ رضا اسدی در یک رفت و برگشت گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، فرشاد فرجی، وحدت هنانوف، رامین رضاییان، سعید آقایی (حامد پاکدل ۶۹)، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، وحید امیری، احسان پهلوان، مهدی ترابی و مهدی عبدی (سید جلال حسینی ۸۰).

ترکیب آلومینیوم: حسین پورحمیدی، رامتین سلیمان‌زاده، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، پوریا آریاکیا، مصطفی احمدی، محمود قائدرحمتی، امیرنوری (محمد علی نژاد ۴۶)، اسماعیل شریفات (امید سینگ ۷۱)، علیرضا نقی‌زاده (محمدرضا آزادی ۷۱)، مهرداد بایرامی (علی آل کثیر ۴۶).

۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
کد خبر: 25281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha