اعتراض شدید اوکراین به سفیر رژیم صهیونیستی

درخواست یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی از روسیه برای تخلیه صهیونیست‌ها از اوکراین با مخالفت و واکنش مقامات اوکراینی روبرو شده و سفیر این رژیم در اوکراین به وزارت خارجه احضار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تایمزاسرائیل، اوکراین روز پنجشنبه سفیر رژیم صهیونیستی در کیف را در اعتراض به درخواست کمک این رژیم از مسکو برای کمک به تخلیه شهروندان در صورت وقوع جنگ توبیخ کرد.

روز چهارشنبه، سایت خبری آکسیوس گزارش داده بود که «آلون اوشپیز»، مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه، از او در صورت حمله به اوکراین برای تخلیه صهیونیست‌ها کمک خواسته بود.

مقامات صهیونیستی گفتند: کیف که غرب را به واکنش بیش از حد به تهدیدهای روسیه با تخلیه شهروندان و دیپلمات‌ها متهم کرده است، از این اقدام تل آویو نگران شده و «مایکل برادسکی»، سفیر تل آویو را برای توضیح به وزارت خارجه اوکراین احضار کرده است.

روز چهارشنبه، «برادسکی» همچنین گفته بود که احتمال حمله روسیه به اوکراین حداقل تا پایان فوریه روی میز باقی خواهد ماند.

«یایر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که این رژیم پیش نویس طرحی اضطراری را برای تخلیه زمینی اسرائیلی‌ها از طریق لهستان، مجارستان، اسلواکی، مولداوی و رومانی تهیه کرده است.

تنش‌ها در شرق اروپا بر سر اوکراین همچنان در شدیدترین وضعیت است و کشورهای غربی در اظهاراتی، روسیه را به نظامی سازی در مجاورت مرز اوکراین برای عملیات نظامی قریب الوقوع متهم می‌کنند؛ هرچند روسیه همه این اتهامات را رد می‌کند.

۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 25269
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha