ورود به بازار رمز ارز تا پایان سال اشتباه است! | قرار گرفتن بازار بیت کوین در شرایط بالانس

افت ارزش بیت کوین و مقاومت ها در مقابل افزایش قیمت آن بیانگر روزهای ناخوش این بازار مجازی است که بنا به پیش بینی کارشناسان، احتمال افزایش قیمت ها در این بازار پر رمز و راز تا پایان سال بعید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ بازار مجازی رمز ارزها مدتی است روزهای خوشی را برای سرمایه گذاران رقم نمی زند، طوری که بخش عمده ای از فعالان این بازار بی نام و نشان با کوچ از چنین بازاری خیلی امیدوار به بهبود و رونق آن نیستند.

البته مشتریان پرو پا قرص بیت کوین و سایر رمز ارزها همچنان به امید بازگشت به روزهای خوش سودآوری به انتظار نشسته و منتظر تحولی خاص با رشد قیمت ها در این بازار هستند اما مدتی است که دنده بیت کوین بر روی عدد ۴۳ هزار دلار گیر کرده است و معلوم نیست سرمایه گذاران از چنین بازار پر رمز و رازی منتفع و یا سرمایه هایشان به مرور کاهشی و یا در نهایت آب شود.

قیمت بیت کوین پس از افت و خیزهای فراوان در اوایل ماه گذشته بشدت روندی کاهشی به خود گرفت و پس از سقوط های پی در پی از کانال ۵۰ هزار دلار وارد کانال ۴۰ هزار و پس از آن با افتادن درکانال ۳۰ هزار در حال غلطیدن به کانال ۲۰ هزار دلار بود که البته دوباره بر مسیر رشد خزنده قرار گرفت، هم اکنون قیمت بیت کوین به ۴۳ هزار دلار رسیده است اما این نرخ همچنان درجا می زند

افت قیمتی که سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال را در برزخ قرار داده است
بیت کوینی که اواخر آبانماه سالجاری برای اولین بار با رکوردی بی نظیر به اوج تاریخی قیمت رسید و قله ۷۰ هزار دلاری را لمس کرد، اما خیلی نتوانست سد مقاومت ۷۰ هزار دلار را بشکند و یا در این رنج قیمت، ماندگار بماند.

هرچند بیت کوین پس از آبانماه دیگر رنگ و روی رشد و نمو شتابی را به خود ندید اما همچنان سرمایه گذاران آن بازار را ترک نکردند و نوسان قیمت ها را ذات بازار می دانند تا اینکه قیمت بیت کوین پس از افت و خیزهای فراوان اما در اوائل ماه گذشته بشدت روندی کاهشی به خود گرفت و پس از سقوط های پی در پی از کانال ۵۰ هزار دلار وارد کانال ۴۰ هزار و پس از آن با افتادن درکانال ۳۰ هزار در حال غلطیدن به کانال ۲۰ هزار دلار بود که البته دوباره بر مسیر رشد خزنده قرار گرفت و پس از چند هفته کانال ۴۰ هزار را تصاحب کرد، آنگونه که هم اکنون قیمت آن به ۴۳ هزار دلار رسیده ولی این نرخ همچنان درجا می زند.

ازآنجایی که بازار ارز دیجیتال طی یکی دو سال اخیر سودآوری قابل توجه ای را نصیب سرمایه گذاران خود کرده است، بنابراین بعید به نظر می رسد که این بازار همچون دو سال اخیر جهش قیمتی داشته باشد وسرمایه گذاران آن نیز در سال ۲۰۲۲ و حتی ۲۰۲۳ سودآوری چندانی از فعالیت در بازاربیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتال را تجربه کنند

جهش قیمت بیت کوین تا پایان سال بعید است
سیدامید علوی، رئیس هیئت ‌مدیره انجمن بلاک چین ایران و از فعالان حوزه استخراج ارزهای دیجیتال، درگفتگو با «بازار» درباره وضعیت بازار مجازی رمز ارزها و بیت کوین همچنین آینده آن برای سرمایه گذاران، گفت: ازآنجایی که بازار ارز دیجیتال طی یکی دو سال اخیر سودآوری قابل توجهی را نصیب سرمایه گذاران خود کرده است، بنابراین بعید به نظر می رسد که این بازار همچون دو سال اخیر جهش قیمتی داشته باشد و سرمایه گذاران آن نیز در سال ۲۰۲۲ و حتی ۲۰۲۳ سودآوری چندانی از فعالیت در بازاربیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتال را تجربه کنند.

وی به سودآوری ماینرها و فعالان استخراج رمز ارز طی یک و نیم سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ماینرها در این مدت زمان، سود خود را کرده اند با این وجود به نظر می رسد که الان موقع بالانس بازار ارز دیجیتال است و بنا به پیش بینی ها و بررسی ها این احتمال وجود دارد که مارکت بیت کوین تا یک سال روندی افزایشی نداشته باشد و حتی نزولی شود.

رئیس هیئت ‌مدیره انجمن بلاک چین ایران به کم توجهی نهنگ های سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال طی یک ماه اخیر اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران بزرگ و صاحب نام این بازار مجازی حتی با ریزش قیمت بیت کوین تا ۳۵ هزار دلار همچون گذشته خیلی راغب به خرید آن برای ارتقاء بازار و کسب سودآوری مناسب نشدند. آنها منتظر مانده اند که بازار با افت شدید قیمت مواجه شود و با روانی شدن بازار و سیر نزولی قیمت ها آن وقت اقدام به خرید گسترده برای سودآوری قابل توجه کنند.

توصیه می شود که افراد بی تجربه و ناشی بدون مطالعه و بررسی وارد فعالیت در بازار رمز ارزها نشوند چرا که معلوم نیست سرنوشت چنین بازارمجازی در آینده نزدیک چگونه خواهد شد. با این وجود ورود سرمایه گذاران به بازاربیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون مطالعه و تجربه احتمال سوخت شدن سرمایه سرمایه گذاران دراین بازار را در پی دارد

احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا کانال ۳۰ هزار دلار!
علوی ضمن اعلام عدم خوش بینی به رونق بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تا پایان سال گفت: افت شدید و یا رونق این بازار بستگی به سیاست گذاری ها و انشار برخی اخبار منفی یا مثبت از اجرای برنامه کشورها در دنیا همچنین رویکرد دولت ها با شرکت های سرمایه گذاری دارد. با این وجود این احتمال وجود خواهد داشت که با انتشار برخی اخبار منفی اقتصادی و سیاسی و ... قیمت بیت کوین با روندی کاهشی حتی به زیر ۳۰ هزار دلار هم برسد.

این کارشناس خبره ارز دیجیتال، هشدار داد: توصیه می شود که افراد بی تجربه و ناشی بدون مطالعه و بررسی وارد فعالیت در بازار رمز ارزها نشوند چرا که معلوم نیست سرنوشت چنین بازار مجازی در آینده نزدیک چگونه خواهد شد. با این وجود ورود سرمایه گذاران به بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون مطالعه و تجربه احتمال سوخت شدن سرمایه سرمایه گذاران در این بازار را در پی دارد.

قیمت بیت کوین مدتی است در یک محدوده قیمتی و در نیمه کانال ۴۰ هزار دلار قرار گرفته است که افت و خیز نرخ آن به اتخاذ برخی تصمیمات و سیاست گذاری های کشورها مرتبط است و معلوم نیست آینده آن به کجا ختم شود بنابراین پیش بینی قیمت بیت کوین مدتی است به نسبت ماههای گذشته تا حدودی سخت به نظر می رسد

پیش بینی معاملات در بازار بیت کوین سخت شده است
سهیل نیکزاد، عضو هیات موسس انجمن بلاک چین ایران نیز در گفتگو با «بازار» درباره وضعیت بازار رمز ارزهای دیجیتال و مسائلی چون رفتار کشورها با سرمایه گذاری در این بازار مجازی گفت: قیمت بیت کوین مدتی است در یک محدوده قیمتی و در نیمه کانال ۴۰ هزار دلار قرار گرفته است که افت و خیز نرخ آن به اتخاذ برخی تصمیمات و سیاست گذاری های کشورها مرتبط است و معلوم نیست آینده آن به کجا ختم شود، بنابراین پیش بینی قیمت بیت کوین مدتی است به نسبت ماههای گذشته تا حدودی سخت به نظر می رسد.

وی در پاسخ به اینکه رئیس صندوق بین المللی پول اخیرا تاکید کرده است که بانک مرکزی هر کشور بدون الگو گرفتن از سایر کشورها، باید فقط بر اساس شرایط داخلی و بین‌المللی کشورش، ورود به بازار ارز دیجیتال را تعیین کنند، آیا این اظهارات می تواند بر تغییر قیمت بیت کوین و سیاست گذاری های این بازار تاثیرگذار شود؟ گفت: واقعیت این است چنین اظهاراتی نشان دهنده آن بوده که ورود سرمایه گذاران از کشورهای مختلف به بازار ارزهای دیجیتال با توصیه یکسان اشتباه است و نمی توان برای ورود به این بازار به یک شکل و یک برنامه، همه را راهنمایی کرد. بنابراین ورود به بازارهای مجازی چون بیت کوین و سایر رمز ارزها به سری برنامه ها و رفتارهایی برمی گردد که سیاست گذاران هر کشور برای ورود به این بازار باید آن را ترسیم کنند تا به مرور سیاست الگو برداری از سایر کشورها در این زمینه برچیده شود و هر کسی با توجه به قوانین کشورش برای خود در این عرصه برنامه ریزی کند.

بررسی برای ایجاد قوانین ومقررات لازم با هدف ساماندهی وتشکیلاتی شدن معاملات بازارارزهای دیجیتال از سوی سیاست گذاران کلان این بازار در کنار نونواری بانک های مرکزی در این زمینه باعث شده که بازارمعاملات ارز دیجیتال بر مدار قانون و مقررات قرارگیرد که این موضوع تا حدودی موجب سردی و بی رمقی بازار معاملات ارز دیجیتال شده است

تبعیت سرمایه گذاران از قوانین، مقررات و استراتژی کشورهای خود در ورود به بازار بیت کوین
نیکزاد خاطر نشان کرد: این اقدام از سوی صندوق بین المللی پول درحقیقت علاوه بر نشان از کناره گیری سیاست گذاران کلان اقتصاد جهانی بر این بازار دارد بلکه تبعیت سرمایه گذاران از قوانین و مقررات و استراتژی های کشورهاست زیرا آنگونه که مشخص است، برای ورود به حوزه ارزهای دیجیتال، نسخه واحدی وجود ندارد و بانک مرکزی کشورهای مختلف نباید و نمی توانند مانند یکدیگرعمل کنند.

عضو هیات موسس انجمن بلاک چین ایران، درباره علل نوسان اندک قیمت بیت کوین و پایداری آن در کانال ۴۰ هزار دلار گفت: بررسی برای ایجاد قوانین و مقررات لازم با هدف ساماندهی و تشکیلاتی شدن معاملات بازار ارزهای دیجیتال از سوی سیاست گذاران کلان این بازار در کنار نو نواری بانک های مرکزی در این زمینه باعث شده که بازار معاملات ارز دیجیتال بر مدار قانون و مقررات قرار گیرد که این موضوع تا حدودی موجب سردی و بی رمقی بازار معاملات ارز دیجیتال شده است.

بنا به این گزارش، بازار معاملات بیت کوین و انواع رمز ارزها مدتی است در کما قرار گرفته است، طوری که خیلی از سرمایه گذاران از این بازار خارج شده اند. به گفته کارشناسان این رکود به دلیل ایجاد برخی قوانین برای ساماندهی معاملات در این بازار است. از طرفی اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند؛ رکود در بازار معاملات در چنین بازار مجازی به دلیل سودآوری که ماینینگ ها در سالهای گذشته کرده اند، بنابراین به این زودی ها نباید انتظار رشد شتابی در بازار ارزهای دیجیتال همچون ماههای گذشته بود. در چنین شرایطی سرمایه گذاران باید با حساسیت و دست به عصا وارد چنین بازار پر هیاهویی شوند، هر چند معلوم نیست سرنوشت این بازار با اتخاذ تصمیمات و سیاست گذاری لیدرهای آن حتی تا ساعات دیگر چگونه خواهد بود.

۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
کد خبر: 25260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha