ذخایر راهبردی کالاهای اساسی کشور در بالاترین سطح است

مدیرکل هماهنگی توزیع وفروش شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد:‌هیچ‌گاه ذخایر کشور به این مقدار نبوده و هیچ‌گونه کمبودی در خصوص ذخایر راهبردی کشور نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ «حجت براتعلی» مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در خصوص کنترل قیمت‌ها اقدامات و عملیات اجرایی توزیع برنج وارداتی از بیستم دی‌ماه در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه از ابتدای دی‌ماه تاکنون مقدار ۱۷۰ هزار تن برنج وارداتی توسط دولت در اختیار شبکه‌های مختلف عرضه و قابل دسترسی مردم قرارگرفته افزود: تأمین برنج برای عرضه در بازار تا بعد از ایام نوروز و پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص موجودی و امکانات کشور در قالب ذخایر راهبردی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: هیچ‌گاه ذخایر کشور به این مقدار نبوده و هیچ‌گونه کمبودی در خصوص ذخایر راهبردی کشور نداریم.

وی افزود: همچنین در ۶ ماهه اول سال ۵۲۸ هزار تن برنج وارداتی توسط بخش خصوصی از گمرک ترخیص و وارد شبکه توزیع شده است.

براتعلی مجموع ترخیص برنج توسط بخش خصوص را تاکنون حدود ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: نیاز سالیانه برنج کشور ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که امسال به دلیل خشکسالی ما حدود ۱۰ درصد کاهش تولید داشته‌ایم و نیازمند واردات یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن واردات برنج بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی دولت این نیست که به صورت مداوم در بازار دخالت کند گفت: دولت در صورت نیاز با حضور در صحنه به تنظیم بازار و تأمین نیاز کشور خواهد پرداخت.

۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱
کد خبر: 25259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha