واکنش ایران به اخبار خلاف واقع درباره مذاکرات وین

سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی به انتشار اخبار نادرست از برخی رسانه ها و طرح ادعاها درباره مذاکرات وین واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، سعید خطیب زاده نوشت:انتشار اطلاعات نادرست در پوشش گزارش‌دهی رسانه‌ای کاری خطرناک است.

توافق نهایی برای صدور مجوز بازگشت آمریکا به برجام با گزارش بی‌منبع تحریف‌شده‌ای که شایعه‌سازی کرده است، بسیار متفاوت خواهد بود.

توافق دوجانبه نیز نخواهد بود.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی، باید منتظر تحریف‌های بیشتری بود.

گفتنی است خبرگزاری رویترز با ادعای دسترسی به سند ۲۰ صفحه‌ای توافق وین از مشخص شدن گام‌هایی که هر یک از طرفین در مرحله اجرای توافق باید بردارند خبر داد.

ایران از ابتدا اعلام کرده تا زمانی که آمریکا گام‌های لازم در مسیر لغو تحریم‌ها را بر ندارد، هیچ‌گونه فعالیتی برای کاهش اقدامات هسته‌ای خود که در ردیف تعهدات برجامی است انجام نخواهد داد.

رویترز در حالی از آزاد شدن زندانیان آمریکایی و اروپایی زندانی در ایران به عنوان بخشی از توافق وین خبر داده که اساسا این موضوع هیچ ارتباطی به مذاکرات جاری در وین ندارد.

طرفی که از توافق مربوط به تبادل زندانیان خارج شد، آمریکا بوده و ایران در چارچوب توافقات قبلی آمادگی دارد در این زمینه اقدام نماید.

بر خلاف ادعای رویترز در خصوص انجام مذاکره میان آمریکا و ایران به عنوان الزام دستیابی به توافق پایانی، هیچ برنامه‌ای برای گفتگوی مستقیم در دستور کار هیئت ایرانی نیست.

لازم به ذکر است که رویترز در خبری مدعی شد که پس از حصول توافق، دو طرف گام‌هایی برمی‌دارند که شامل موارد زیر است:

کاهش سطح غنی‌سازی تا ۵٪ در ایران

آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی

تبادل زندانیان ایران با اروپا و آمریکا برجام

۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
کد خبر: 25256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha