ارزهای بلوک‌شده ایران در کره آزاد می‌شود؟ / برنامه کره برای خرید نفت ایران

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی، از برگزاری مذاکرات ایران و کره‌جنوبی در سئول برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، پس از انتشار اخبار گوناگون از آزادسازی ارزهای بلوک‌شده ایران در کره، آیا این بار مذاکرات آزادسازی به طور جدی دنبال می‌شود و تهران و سئول به نتیجه خواهند رسید؟

مصطفی قمری‌وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار توئیتی در صفحه خود نوشت: «برگزاری مذاکرات ایران و کره جنوبی در سئول برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران. این منابع مالی از چهار سال پیش به بهانه تحریم‌ها در دو بانک کره جنوبی مسدود شده!؟

ایران در این فرصت بر رفع محدودیت غیرقانونی از منابع ارزی بلوکه‌شده خود در کره جنوبی تاکید کرد.».

ایرنا نیز در این زمینه نوشت: رسانه‌های کره جنوبی از برنامه این کشور برای ازسرگیری واردات نفت از ایران پس از سه سال وقفه خبر دادند.

گشایش‌ اقتصادی در راه است؟

چندی پیش سخنگوی بانک مرکزی وعده‌هایی از گشایش‌ها اقتصادی و آزادی ارزهای بلوکه‌شده داد. اما آزادی این ارزها چه تاثیری در گشایش‌ اقتصادی دارد؟

«مصطفی قمری وفا» در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «با تدابیر ‎بانک مرکزی، شتاب ‎تامین ارز در پنج ماه گذشته سرعت گرفت. این شاخص مهم الان در مدار ۴۹ میلیارد ‎دلار قرار دارد. تأمین ارز سال ۹۹ حدود ۳۷ میلیارد دلار بود. وضعیت عرضه ارز در بازار اسکناس و حواله هم در شرایط مناسب قرار دارد و تبادلات بانکی با کشورهای همکار هم همین طور.».

در این پیام آمده است: «حجم ‎تجارت خارجی هم به ۸۰.۱ میلیارد دلار رسید که ۳۸.۷ میلیارد دلار آن صادرات و ۴۱.۵ میلیارد دلار واردات است؛ رشد تجارت خارجی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل: ۳۶.۵ درصد است.».

۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
کد خبر: 25253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha