کنداکتور سریال‏‏‌های سیما در نوروز ۱۴۰۱ /تلویزیون بدون «نون.خ» و «پایتخت» به استقبال بهار می‌رود

تلویزیون در نوروز پیش رو چه پیشنهاد جذابی برای مخاطبانش دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد؛سازندگان سریال «نون.خ» اعلام کردند که سری چهارم این سریال برای نوروز سال ۱۴۰۲ آماده خواهد شد. یعنی باید یک سال دیگر هم منتظر بمانیم تا دوباره چشم‌مان به جمال نورالدین خانزاده و دیگر کاراکترهای محبوب این سریال روشن بشود. از سوی دیگر «پایتخت» هم که نیست. در این شرایط کنداکتور سریال‌های نوروزی چه برگ برنده‌ای برای مخاطبانش دارد؟ تجربه نشان داده پرونده سریال‌های نوروزی تا آخرین روزهای سال همچنان باز است و هر لحظه ممکن است سریال یکی از شبکه‌ها تغییر کند. با یادآوری این نکته مروری داریم بر سریال‌هایی که در ایام نوروز ۱۴۰۱ احتمالا رنگ آنتن را می‌بینند.

کنداکتور سریال‏‏‌های سیما در نوروز 1401

 «زیرخاکی۳» در شبکه یک

فصل سوم سریال زیرخاکی به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‎‌نیا برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ در حال ساخت است. تاکنون حدود ۷۰‌درصد از این مجموعه تصویربرداری شده است و تمام بازیگران اصلی مقابل دوربین رفته‌اند.  پیش از این مخاطبان تلویزیون شاهد پخش نخستین فصل از سریال زیرخاکی در سال ۹۹ به عنوان پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی رمضانی بودند و فصل دوم این سریال نیز با پخش در خرداد سال‌جاری به پربیننده‌ترین اثر زمان پخش خود تبدیل شد.  زیرخاکی محصول مرکز سیمافیلم است که از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود. این سریال اصلی‌ترین گزینه شبکه یک برای پخش در ایام نوروز ۱۴۰۱ است.  فصل دوم زیرخاکی با به اسارت رسیدن فریبرز و ناصری به دست نیروهای بعثی در جبهه به پایان رسید و مخاطبان در سری سوم این مجموعه شاهد ادامه ماجرای اسارت این دو نفر خواهند بود.  بازیگران این سریال پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، پیام احمدی‌نیا و... هستند.

 «خداداد» در شبکه دو

مجموعه تلویزیونی خداداد به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی سه‌شنبه در تهران کلید خورد. این مجموعه ویژه نوروز ۱۴۰۱ در ۱۳ قسمت ساخته می‌شود.  مجموعه تلویزیونی خداداد برای شبکه دو در حالی کلید خورده که بر اساس اعلام روابط عمومی سیمافیلم، تصویربرداری این سریال تا دهم فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.  این سریال محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست و رضا ناجی، علی صبوری و سوسن پرور در تهران جلوی دوربین علی غفاری رفته‌اند.

در خلاصه داستان این سریال نوروزی آمده است: «میگن گره‌ای که با دست باز میشه رو نباید با دندون باز کرد، اما خداداد چاره دیگه‌ای نداره و روی این موضوع خیلی حساب کرده!» به گفته علی غفاری، کارگردان سریال خداداد، این سریال در ۱۳ قسمت تهیه و تولید می‌شود و داستان آن در مورد مشکلات مالی و روزمرگی افرادی است که تلاش برای به دست آوردن خرج و مخارج زندگی دارند و این سریال در قالب طنز این مشکلات را بیان می‌کند.  رضا ناجی، پیام دهکردی، سوسن پرور، علی صبوری، سیاوش طهمورث و سارا باقری از جمله بازیگران«خداداد» هستند.

 «دردسرهای شیرین» در شبکه پنج

سریال تلویزیونی دردسرهای شیرین، محصول گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیماست که قرار است نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن این شبکه برود. دردسرهای شیرین با هنرنمایی پوریا پورسرخ و مریم مومن روایتگر قصه زوج جوانی است که در زندگی با چالش‌هایی جدی روبه‌رو می‌شوند. در کشاکش این چالش‌ها، حوادث و اتفاقاتی دیگر برای آنان رخ می‌دهد که گاه زمین می‌خورند و گاه برمی‌خیزند اما کسی نمی‌داند سرنوشت برای آنان چه رقم زده...؟ سریال دردسرهای شیرین به تهیه کنندگی سید علی‌اکبر محمودی مهریزی و کارگردانی سهیل موفق برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه پنج سیما در حال تولید است.

سهیل موفق کارگردان فیلم سینمایی «شکلاتی»، کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۲ با بازیگری در سریال‌های تلویزیونی آغاز و از اوایل دهه ۱۳۸۰ به عنوان تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر سریال‌هایی همچون شهرک ترافیک، محله تهرونیا و... با تلویزیون همکاری کرد. آخرین اثر او در تلویزیون فیلم تلویزیونی مسابقه ازدواج در مقام کارگردان بود.  این سریال به مصائب نقش شیرین با بازی مریم مومن می‌پردازد. پوریا پورسرخ نیز در این سریال نقش همسر شیرین را با نام علی ایفا می‌کند.

  «جناب عالی» در شبکه سه

سریال جناب عالی به کارگردانی عادل تبریزی یکی از گزینه‌های شبکه سه برای نوروز است.  فرهاد آییش، الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ، مائده طهماسبی، پاشا رستمی، پوریا شکیبایی و... از بازیگران سریال «جناب‌عالی» هستند.

فیلمبرداری سریال کمدی جناب عالی به تهیه‌کنندگی مصطفی رضوانی و کارگردانی عادل تبریزی پس از ۲ماه، به تازگی در تهران به پایان رسیده است.

جناب عالی به نویسندگی مشترک عادل تبریزی و رویا خسرونجدی در ۱۵ قسمت تولید می‌شود و با نگاهی طنز به نقد سیستم‌های اداری کشور می‌پردازد.  عادل تبریزی پیش از این اولین فیلم سینمایی خود با عنوان گیج‌گاه را کارگردانی کرده بود و اکنون نخستین تجربه ساخت سریال را پشت سر می‌گذارد.  امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، مهوش وقاری، گیتی معینی، رضا بنفشه‌خواه و منوچهر آذری دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند. نصرالله رادش نیز به عنوان بازیگر افتخاری به این پروژه پیوسته است.

۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 25247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha