قیمت پایین Lexus IS نسبت به رقبا

شرکت لکسوس بدون اینکه تغییری در محتوا ایجاد کند قیمت خودروی جدید خود را کمتر از رقبا اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لکسوس در میان رقبا به عنوان یک شرکت بزرگ خودروسازی، با نبردی سخت روبرو است و طراحان شرکت لکسوس این را می‌دانند، بنابراین قیمت مدل جدید را پایین‌تر از اکثر رقبای اصلی آن قرار داده اند بدون اینکه در محتوا یا عملکرد تغییری ایجاد شود.

خودروی 2021 IS که در ژوئن سال ۲۰۲۰ رونمایی شد، از سطح ابتدایی ۳۰۰ و اسپرت ۳۵۰ F-Sport تشکیل شده است که هرکدام با پیشرانه عقب یا چهار چرخ ارائه می‌شوند. قیمت مدل IS 300 از ۴۰.۰۲۵ دلار با احتساب ۱۰۲۵ دلار هزینه جا به جایی اجباری شروع می‌شود، که فقط ۴۴۰ دلار افزایش نسبت به مدل ۲۰۲۰ دارد. در صورت تمایل به ارسال نیرو به محور عقب، رانندگانی که به ۳۵۰ F Sport می‌خرند باید ۴۳.۹۲۵ دلار یا در صورت تمایل به چهار چرخ ۴۵.۹۲۵ دلار بپردازند.

ویژگی‌های استاندارد شامل چرخ‌های ۱۸ اینچی (یک اینچ بزرگتر از قبل)، کمک‌های رانندگی الکترونیکی متعدد، صندلی‌های جلو قابل تنظیم (۱۰ راه برای راننده؛ هشت تا نیز برای سرنشین جلو)، کنترل خودکار آب و هوای دو منطقه‌ای و یک صفحه نمایش لمسی هشت اینچی که تقریباً پنج و نیم اینچ بیشتر از مدل قبلی به راننده نزدیک‌تر است، می‌شود. رانندگان می‌توانند هزینه‌های اضافی را برای چرخ‌های ۱۹ اینچی، مونروف با قدرت و صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی پرداخت کنند؛ و بالاخره IS با اتصال Apple CarPlay و Android Auto در دسترس است.

قیمت پایین Lexus IS نسبت به رقبا

لکسوس اصلاحاتی را نیز برای مدل ۲۰۲۱ تغییر داد، بنابراین بسته F Sport دیگر در IS 300 موجود نیست، اما در هر IS 350 که برای بازار آمریکا ساخته شده است، اضافه می‌شود. ورودی هوای سرد، سیستم اگزوز خاص، ژنراتور صدا، چرخ‌های ۱۹ اینچی، پاشش مدال‌های F Sport، به علاوه یک کیت بدنه که بیت‌هایی مانند اسپویلر عقب و دیفیوزر در سپر عقب اضافه می‌شود. گرم کن صندلی‌های جلو و تهویه نیز در این مدل هستند.

نیروی پیشرانه عقب IS 300 از یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ تأمین می‌شود که ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. همچنین یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ پوند فوت گشتاور روی شیر، به علاوه یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز می‌شود. لکسوس خاطرنشان کرد که این سیستم می‌تواند تا ۵۰ درصد از خروجی موتور را به محورهای جلو بفرستد.

قیمت پایین Lexus IS نسبت به رقبا

با انتخاب IS 350 تکامل  موتور ۶/۳ لیتری شش تایی حاصل می‌شود که دارای ۳۱۱ اسب و ۲۸۰ پوند فوت پیچ و تاب است. چرخ‌های عقب را از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک یا چهار چرخ با دو دنده کمتر می‌چرخاند. در سریعترین تنظیمات خود که با شش سیلندر و دو چرخ محرک است، IS در ۵.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ می‌رسد. 

خودرو IS این پاییز به نمایشگاه‌ها می‌رسد، IS با اتومبیل‌های آئودی A۴ (که به صورت استاندارد با تمام چرخ‌ها عرضه می‌شود)، BMW سری ۳ و مرسدس بنز کلاس C رقابت خواهد کرد. این سدان‌ها به ترتیب از ۴۰.۱۴۵دلار، ۴۲.۲۴۵ دلار و ۴۲.۳۹۵ دلار شروع می‌شوند.  گفتنی است، لکسوس ممکن است چند شگفتی مربوط به IS در آستین خود داشته باشد. شایعات تایید نشده ادعا می‌کنند که مدل IS یک پرچمدار با عملکرد بالا با هدف M۳ و C۶۳ تولید ‌می‌کند که به طور آزمایشی IS ۵۰۰ نامیده می‌شود.

۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 2520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha