سندرم قلب شکسته در دوره کرونا افزایش یافت

سندرم قلب شکسته یک عارضه قلبی بالقوه کشنده ناشی از اضطراب است. پزشکان می‌گویند سندرم قلب شکسته به‌ دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،به نظر می‌رسد با شیوع کرونا در دو سال گذشته عارضه «سندرم قلب شکسته» در زنان در حال افزایش است. اما سندرم قلب شکسته کرونا چیست؟

سندرم قلب شکسته چیست؟

ایسنا در گزارشی به نقل از شبکه «ای بی سی نیوز» این سندرم که یک عارضه قلبی بالقوه کشنده ناشی از اضطراب است. پزشکان می‌گویند سندرم قلب شکسته به‌ دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در حال افزایش است.

آنطور که متخصصان گفته‌اند این اختلال به دلیل تولید سیلی از هورمون‌های ناشی از اضطراب شدید عاطفی یا جسمانی ایجاد می‌شود. این عارضه می‌تواند کشنده باشد، زیرا باعث می‌شود از کارایی قلب در پمپاژ خون کم شود.

اضطراب شدید با همه‌گیری کرونا

«مارک کی آیبرامسون» بیمار ۶۳ ساله‌ای که به تازگی به این عارضه قلبی با نام پزشکی‌ «تاکوتسوبو کاردیومیوپاتی» مبتلا شد. او تجربیاتش را با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» به اشتراک گذاشت.

مارک کی آیبرامسون» گفت: احساس می‌کردم قلبم می‌خواهد از سینه‌ام بیرون بزند. احساس می‌کردم که خون با سرعت کافی به قلبم نمی‌رسد.

پزشکانش به او گفتند که شریان‌ها سالم به نظر می‌رسد. از او پرسیدند آیا استرس زیادی داشته است؟ او پاسخ داد به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا، اضطراب شدیدی داشت.

او به پزشکان گفت: بله، کمی. سه ماه است در مرخصی اجباری‌ام. کووید-۱۹ هنوز هم ادامه دارد. می‌دانید، نمی‌توانم برای انجام کارها بیرون بروم. تحت قرنطینه هستیم. پس بله، اضطراب و نگرانی زیادی داشته‌ام.

بیماری قلبی، قاتل زنان

«نوئل بایری مرتز»، مدیر مرکز قلب بخش باربارا استرایسن (Barbra Streisand) در بیمارستان سدارز-سینای (Cedars-Sinai) لس‌آنجلس در مصاحبه با این شبکه گفت: «برای تعیین اینکه آیا افزایش تعداد مبتلایان نتیجه مستقیم همه‌گیری است یا خیر، به تحقیقات بیشتری نیاز است.»

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، او گفت: «واقعا نمی‌دانم که تا چه اندازه می‌توان کووید را عامل افزایش این پدیده دانست یا اینکه صرفا افزایش موارد تشخیص، به این نتیجه انجامید. اما بیماری قلبی قاتل اصلی زنان در همه سنین از جمله نوجوانان، زنان میانسال و زنان مسن است. این فقط بخشی از این عامل کشنده بزرگ است. پس واقعا مسئله‌ای است که باید به آن بپردازیم.»

بایری مرتز همچنین گفت که در دهه گذشته، افزایش موارد ابتلا در میان زنان میانسال و مسن‌تر نسبت به زنان و مردان جوان تا ۱۰ برابر بیشتر بود.

این عارضه در حالت جدی می‌تواند به هفته‌ها بستری افراد در بیمارستان منجر شود تا قلب بتواند کارایی کامل خود را بازیابد. این بیماری می‌تواند کشنده باشد، اما خوشبختانه چنین مواردی نادر است.

۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 25167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha