کدام گروه از متقاضیان مسکن ملی باید به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی متقاضیان مسکن ملی که پارسال در سامانه ثبت نام کردند، اما هنوز نتیجه‌ای دریافت نکرده‌اند، می‌توانند پیگیر موضوع شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمود محمودزاده گفت:  یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن از پارسال و ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی ثبت‌نام کرده‌اند.  متقاضیانی که پیش از این در طرح اقدام ملی مسکن  ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز نتایج آن‌ها پالایش و اعلام  نشده، می‌توانند به ادارات راه و شهرسازی استان و یا شرکت عمران شهرهای جدید محل سکونت خود و در شهرهای زیر صد هزار نفر نیز به بنیاد مسکن مراجعه کنند تا از نتیجه ثبت نام خود آگاه شوند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، ۶ تا ۷ درصد ثبت‌نام کنندگان در سامانه، از متقاضیان جدید مسکن هستند و طبق  مصوبات هیئت دولت، پنج گروه خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال، معلولان با ۲۰ سال سن، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند.

از دی هم امکان ثبت نام برای مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن فراهم شده و در طرح نهضت ملی مسکن سه شرط نداشتن سابقه استفاده از خدمات دولتی از ابتدای انقلاب، مالکیت خصوصی و متاهل بودن توسط وزارت راه و شهرسازی و شرط چهارم که شامل پنج سال سابقه سکونت در محل موردتقاضای مسکن، توسط استانداری بررسی می‌شود. تمامی متقاضیان واجد شرایط می توانند در شهرهای مختلف که زمین تامین شده تا پایان اسفند ثبت نام کنند.

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 25133
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha