بزرگترین رویداد استارت آپی کشور با فناوری‌های جدید از راه می‌رسد

بزرگترین رویداد استارت آپی کشور تحت عنوان اینوتکس ۲۰۲۲ با تأکید بر حضور فناوری‌های جدید مانند «اقتصاد دیجیتال»، «فناوری هوشمند» و «توسعه پایدار» اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی صفاری‌نیا دیروز در نشست خبری یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۲ که در محل کارخانه نوآوری «های‌وی» برگزار شد، گفت: این نمایشگاه از سال ۱۳۹۰ برگزار شده و هدف این بوده که تکنولوژی و دانش فنی محققان کشور به نمایش گذاشته شود.

رئیس یازدهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با تأکید بر اینکه نمایشگاه اینوتکس یک نمایشگاه متفاوت برای تبادل دانش است، گفت: از سال ۱۳۹۳ با شکل‌گیری اکوسیستم استارت‌آپی و شتاب‌دهنده‌های نوآوری در کشور، رویدادهای کارآفرینی را در قالب نمایشگاه اینوتکس توسعه دادیم.

صفاری‌نیا افزود: تاکنون صدها رویداد توسط پارک فناوری پردیس در سراسر کشور اجرایی شده و فرآیند استارت‌آپی را به اوج رسانده است.

رئیس پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد: ما در نمایشگاه اینوتکس سه هدف اصلی توسعه، مشارکت و معرفی فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بزرگترین گردهمایی و رویدادهای استارت‌آپی در این پارک در قالب رویدادهای مختلف شکل گرفته است، گفت: پارک فناوری پردیس تاکنون نمونه‌ای در آسیا نداشته و شرایطی فراهم شده که می‌توان از آن به عنوان ناحیه نوآوری غرب یاد کرد.

صفاری‌نیا تأکید کرد: ازاین‌رو یک زیست‌بوم کامل در پارک فناوری پردیس در حال شکل‌گیری است.

چالشهای حکمرانی فناوری و نوآوری بررسی می‌شود

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در قالب نمایشگاه اینوتکس، رویدادهایی مانند «پردیس سامیت»، «تیک‌آف» و «طرح صدف» برگزار می‌شوند، گفت: بخش جدیدی در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ تحت عنوان «استیج حکمرانی» به مدت دو روز با حضور سیاستگذاران و فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود. در این استیج، چالش‌های حکمرانی حوزه فناوری و نوآوری با حضور محققان بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر بخش‌های اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: نشست انجمن پارک‌های علمی و فناوری مناطق غرب آسیا تا شمال آفریقا، نشست منطقه‌ای پارک‌های علم و فناوری و نشست رؤسای پارک‌ها، از دیگر رویدادهایی است که در دل رویداد اینوتکس برگزار می‌شود.

صفاری‌نیا افزود: همچنین طرح‌های دانش‌آموزی کَنز که از رویدادهای جایزه مصطفی (ص) است، در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ ارائه می‌شود؛ تاکنون ۱۸۰ طرح از سوی دانش‌آموزان به این مسابقه، ارسال که ۱۸ طرح داوری شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس اظهار داشت: میز خدمات در نمایشگاه اینوتکس مستقر خواهد بود تا در تعامل با بخش‌های حاکمیتی، چالش‌های محققان را با ارائه راهکارهای نوین برطرف سازد.

به گفته وی، از دیگر بخش‌های نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ می‌توان به معرفی طرح‌های کلان که با همکاری معاونت علمی و فناوری اجرایی شده‌اند، اشاره کرد.

در ادامه اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد: رویداد اینوتکس بزرگترین رویداد علمی است که طی ۱۰ سال اخیر میزبان رویدادهای مختلف کارآفرینی بوده است.

وی با بیان اینکه امکانات این نمایشگاه، عمومی بوده و همه می‌توانند از رویدادهای مختلف نمایشگاه اینوتکس بهره ببرند، گفت: طی ۱۰ سال اخیر ۲۵۰۰ شرکت استارت‌آپی و شتاب‌دهنده‌ها در نمایشگاه اینوتکس حضور داشته‌اند و بازدید ۸۰ هزار نفری از این نمایشگاه نشان می‌دهد که به خوبی اینوتکس توانسته جای خود را در میان نمایشگاه‌های فناورانه باز کند.

حضور جوان‌ترین بازیگران اکوسیستم نوآوری در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس ادامه داد: طی ۱۰ سال اخیر میانگین سنی حضور محققان و بازدیدکنندگان بین ۲۶ تا ۲۷ ساله بوده و بر اساس آماری که به دست آورده‌ایم از سال ۲۰۱۸، ۱۹ درصد زنان در این اکوسیستم نوآوری حضور داشتند که اکنون به حضور ۲۵ درصدی رسیده است.

حضور شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها در سه حوزه کاربردی

قنبرپور با بیان اینکه شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌توانند در هر حوزه‌ای در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ حضور داشته باشند، گفت: از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در سه حوزه «اقتصاد دیجیتال»، «فناوری هوشمند» و «توسعه پایدار» فعالیت می‌کنند، استقبال می‌کنیم که در یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس حضور یابند.

تسهیلات تخفیفی برای حضور در اینوتکس

در ادامه سجاد عباسی فشمی دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ در این نشست گفت: ثبت نام در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ از امروز تا ۱۴ اسفندماه با تخفیف برای شرکتهای دانش بنیان و استارت آپها انجام می‌گیرد؛ همچنین شرکتهای دانش بنیان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند از تسهیلات تخفیفی ۷۰ درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ۲۰ رویداد در قالب نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود، گفت: یکی از بخش‌های اینوتکس، استیج است که بحث‌های مختلف کسب و کار در حوزه‌های مختلف مورد برسی قرار می‌گیرد؛ همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه توسعه تکنولوژی‌های جدید و نوظهور مانند اینترنت اشیا، بلاک چین، فناوری‌های همگرا، بیگ دیتا و … بررسی می‌شود.

فشمی افزود: اینوتکس پیچ از بخش‌های دیگر اینوتکس ۲۰۲۲ است که ۳۰۰ استارت آپ در آن ثبت نام کرده‌اند و قرار است در هر استان برگزار شود؛ استارت آپهای برگزیده در نمایشگاه اصلی معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی در خصوص اینوتکس پیچ گفت: این دوره از مسابقات تاکنون در استان‌های فارس و آذربایجان برگزار شده و هفته آینده در استان‌های تهران، قم، سمنان و… برگزار می‌شود.

وی در خصوص «ریورزپیچ» از دیگر رویدادهای اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: در این بخش صنایع بزرگ ارائه نیاز می‌کنند و محققان حاضر در نمایشگاه در صدد رفع این نیازها هستند که در ادامه قراردادهایی بین صنایع و محققان منعقد خواهد شد.

دبیر یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس گفت: بخش دیگری که امسال به این نمایشگاه اضافه شده «اینوتکس کاپ» است که برای دانش آموزان برگزار خواهد شد.

وی گفت: ما برای پذیرش شرکت‌های دانش بنیان و فناور و خلاق در این نمایشگاه هیچ محدودیتی قائل نشدیم و هر مجموعه‌ای که در حوزه‌های نوآوری خدمات و یا محصولی را عرضه کرده باشد می‌تواند در اینوتکس حضور یابد.

به گزارش مهر، یازدهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ در ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 25126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha