کدام خودرو در یک روز ۱۳ میلیون گران شد؟ +جدول

ارزیابی بازار محصولات ایران خودرو نشان دهنده آن است که خانواده پژو امروز در بازار با جهش عجیب قیمت گذاری شدند.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ؛ به گفته فعالان بازار خودرو کمبود برخی از خودروها از جمله خانواده پژو ۲۰۶ در بازار موجب شده تا برخی از محصولات خانواده ۲۰۶ در بازار رشد ۱۳ میلیونی در بازار داشته باشند. فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که این رشد قیمت به دلیل کمبود تقاضا در بازار و گرایش خریداران به پژو ۲۰۷ باز می گردد؛ عاملی که باعث شده تا عرضه خانواده ۲۰۶ در بازار کاهش یابد و این امر رشد قیمت آنها را به همراه داشته است.

از سوی دیگر بازار در حال حاضر گوش خود را برای اخبار مذاکرات دور جدید احیای برجام تیز کرده و بیش از همه به اخبار شنیده شده در این خصوص واکنش نشان می دهد.

 فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که با توجه به اینکه بازار خودرو با نوسان قیمت گذاری می شود، عرضه و تقاضا در بازار همچنان در پایین حد خود قرار دارد و این امر موجب شده تا نه خریداری تمایلی برای عرضه در بازار داشته باشد و نه فروشنده وارد بازار شود.

قیمت های جدید محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «سمند LX با موتورEF۷» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» در بازار بدون تغییر قیمت ۲۶۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما تیپ ۵ و مدل صندوق دار این خانواده جهش عجیب قیمت در بازار را تجربه کردند و با رشد ۱۳ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند، در این شرایط قیمت «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» در بازار به ۳۳۰ میلیون تومان رسید و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز در بازار ۳۲۶ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.رشد قیمت این دو خودرو در بازار در حالی ثبت شد که به گفته فعالان بازار خودرو مدل ۱۴۰۰ این خودروها در بازار بسیار کم شده و قیمت های اعلامی به مدل ۱۳۹۹ مربوط می شود.

از سوی دیگر در میان خانواده سمند نیز امروز «سمند LX با موتورEF۷» هم با افزایش ۲ میلیونی در بازار  ۲۸۱ میلیون تومانی شد. «سمند سورن پلاس» نیز بدون تغییر در بازار ۳۱۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «دنا پلاس توربو اتوماتیک» هم بدون تغییر در بازار ۴۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا معمولی» هم بدون تغییر در بازار  ۳۵۳ میلیون تومان قیمت خورد.

با توجه به رصد بازار «رانا پلاس» هم امروز بدون تغییر در بازار ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خورد.

ایران 24

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
کد خبر: 25118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha