به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر زمین مجانی داده می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: به خانوارهایی که سه تا چهار فرزند داشته باشند، زمین مجانی برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصادبه نقل از ایرنا، «رستم قاسمی» روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی در شهرک دولت‌آباد شهر کرمانشاه با اشاره به مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن افزود: ۴۷ هکتار زمین مورد نیاز برای ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در منطقه دولت آباد کرمانشاه توسط این بنیاد اهدا شده‌است.

به گفته وی، موضوع مهمتر از اهدای زمین، اینکه بنیاد مستضعفان، عملیات اجرایی ساخت این واحدها را هم برعهده گرفته و پس‌ از تکمیل همه زیرساخت‌ها، آن را تحویل متقاضیان خواهد داد.

وی اظهار کرد: علاوه‌ بر مراسم امروز، بزودی و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه عملیات اجرایی حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر در این استان نیز آغاز خواهد شد.

قاسمی با تقدیر از بنیاد مستضعفان برای مشارکت در ساخت مسکن یادآور شد: این بنیاد در سراسر کشور حدود یک هزار هکتار زمین را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده‌ و در ساخت این واحدها نیز مشارکت دارد.

او اضافه کرد: همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان بسیار صمیمانه و نزدیک است و من از این نظر از جناب آقای فتاح و همکارانشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

قاسمی همچنین از استاندار کرمانشاه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز تشکر کرد و گفت: امیدوارم با همکاری همدیگر بتوانیم این طرح بزرگ نهضت ملی مسکن را به‌خوبی به ثمر برسانیم.

ساخت ۱۱۶ هزار مسکن در کرمانشاه طی چهار سال

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه موضوع ساخت مسکن اولویت دولت سیزدهم است، گفت: دولت ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال آینده را تعهد کرده‌ که با ابلاغ طرح جهش تولید به استان‌ها و پیگیری طرح نهضت ملی به‌صورت جهادی تحقق این امر مهم در حال پیگیری است.

«مسعود شریفی» با اشاره به اینکه ساخت ۱۱۶ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در این استان برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: استاندار کرمانشاه با جدیت پیگیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند و در این‌ راستا جلسات هفتگی شورای مسکن برگزار می‌شود.

او با اشاره به مصوبات شورای‌عالی مسکن و اینکه اجرای این مصوبات در استان در حال پیگیری است، افزود: نیاز سالانه استان ۱۵ هزار و ۵۵۱ واحد مسکونی است که برای ساخت این واحدها ۳۱۲ هکتار زمین لازم است. که متأسفانه با مشکل تامین زمین مواجه هستیم و بدلیل توپوگرافی استان تامین زمین با مشکلاتی مواجه است که در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: برخی از تعاونی‌های احداث مسکن هم با مشکلاتی مواجه بودند که در حال تلاش و پیگیری برای فعال‌سازی آنها هستیم و مشکل بسیاری رفع کرده‌ایم.

شریفی اظهار کرد: نیاز دو ساله مسکن استان ۴۷ هزار و ۸۱۱ واحد است که برای ساخت این تعداد مسکن نیاز به یک‌هزار و ۲۸۸ هکتار زمین است که تاکنون یکهزار و ۱۱۰ هکتار آن شناسایی شده‌ است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماده ۱۰ قانون جهش تولید یادآور شد: استفاده از این ماده در استان بشدت ضروری است در غیر این صورت در احداث مسکن با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

به گفته‌ او، تاکنون ۱۷۴ هکتار زمین در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید در استان شناسایی‌ شده که لازم است این زمین‌ها در راستای طرح جهش تولید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بیش‌از ۱۷۴ هزار نفر در طرح جهش مسکن استان کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: امروز ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی با حضور وزیر راه و کلنگ‌زنی شد که ساخت این واحدها توسط دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی انجام می‌شود.

شریفی وعده داد تا اوایل سال آینده بیش‌ از ۲۰ هزار واحد دیگر کلنگ‌زنی شود زیرا طراحی پروژه‌ها، انتخاب پیمانکار و آماده‌سازی‌های آنها در حال انجام است.

وی همچنین درباره تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مسکن گفت: در مجموع پنج هزار و ۳۸۶ واحد مسکونی در راستای این تفاهم‌نامه‌ها در استان کرمانشاه ساخته می‌شود.

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 25107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha