پرواز طلا تا کی ادامه دارد؟ /پیش بینی جالب سرمایه‌گذاران از قیمت طلا

افزایش نوسانات بازارهای جهانی از سویی و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از سوی دیگر تحلیلگران بازار طلا را تا حدود زیادی سردرگم کرده است.

به گزارش پایگاه خبقری تحلیلی رادار اقتصادبه نقل از اقتصادنیوز؛تحلیلگران وال‌استریت در مورد آینده طلا در کوتاه مدت سردرگم هستند. با این حال به نظر می‌رسد سرمایه گذاران خرد همچنان آینده طلا را صعودی می‌بینند. آنان با توجه به بحران اوکراین و روسیه پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های این فلز گرانبها در روزهای آتی مرزهای جدید را ثبت خواهد کرد. اکنون قیمت ها نزدیک به بالاترین حد دو هفته ای باقی مانده است.

نتایج آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز طلا نشان می دهد که برآوردها در وال استریت بسیار متفاوت است، اما پیش‌بینی‌ها در میان خرده فروش‌ها با وضوح بیشتری صعود را نشان می‌دهند. به صورت کلی در ایالات متحده به نظر می‌رسد مصرف کنندگان همچنان از خطر افزایش تورم و از دست دادن قدرت خرید خود در هراس هستند.

روز جمعه، دانشگاه میشیگان اعلام کرد که نظرسنجی شاخص مصرف‌کننده به پایین‌ترین میزان خود در ۱۰ سال اخیر یعنی به رقم ۶۱.۷ رسیده است. در همان زمان، گزارش اشاره کرد که مصرف کنندگان انتظار دارند تورم تا سال ۲۰۲۲ حدود ۵ درصد باقی بماند. در این گزارش آمده است که تورم فزاینده بزرگترین عاملی است که این گمانه‌زنی‌ها را در میان مصرف‌کنندگان افزایش داده است.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، ۶ نفر یا ۴۰ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده‌اند. در مقابل، چهار تحلیلگر معادل ۲۷ درصد روند نزولی را برای طلا ارزیابی کرده‌اند. ۳۳ درصد نیز نوسانات طلا در این هفته را جزئی و ناچیز در نظر گفته‌اند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین خرده‌فروش های این سایت، ۵۹۷ نفر شرکت‌کرده‌اند. از این تعداد، ۳۷۳ نفر یا معادل ۶۲ درصد هفته خوبی را برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند،  ۲۱ درصد اما بر این باورند که طلا وارد روند نزولی خواهد شد، حدود ۱۶ درصد هم تغییر چندانی برای ارزش طلا در این هفته متصور نیستند.

طلا نه تنها یک پناهگاه سنتی برای سرمایه‌گذاران به‌شمار می‌رود، بلکه برخی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که افزایش بازده اوراق قرضه و انتظارات نرخ بهره، نوسانات بازار را افزایش می دهد و طلا نیز می‌تواند سپر مناسبی برای ریسک باشد.

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 25092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha