بشنوید:شروع نیم فصل جذاب از ساعاتی دیگر /استقلال با فرهاد مجیدی پیشتازی می کند؟

لیگ برتر فوتبال در حالی بار دیگر و پس از وقفه‌ای کوتاه از سر گرفته می‌شود که سپاهان برای بیشتر نشدن فاصله‌اش با صدر جدول محکوم به پیروزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، بعد از وقفه‌ای که در برگزاری مسابقات لیگ برتر افتاد، از امروز (شنبه) این رقابت‌ها با برگزاری دیدارهای آغازین هفته هفدهم دنبال خواهد شد.

سپاهان اصفهان - نفت مسجدسلیمان
پیش‌فرض سپاهان برای این بازی مشخص است؛ «ببر تا در کورس قهرمانی بمانی». اختلاف ۹ و ۶ امتیازی سپاهان با استقلال و پرسپولیس تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر شانس قهرمانی این تیم را به خطر انداخته است. از بدشانسی سپاهان، این تیم فقط یک مدعی را بالای سر خود نمی‌بیند و سرخابی‌های پایتخت با انگیزه‌تر از همیشه در رقابتی جدی باهم هستند و در این رقابت، سپاهان هر روز بیشتر از قبل به سایه می‌رود.

با این همه نویدکیا و تیمش نمی‌توانند از همین حالا خود را از پیش‌بازنده رقابت قهرمانی بدانند. بعد از وداع زودهنگام با جام حذفی، فعلاً بهترین مکان برای اعاده حیثیت همین مسابقات لیگ است. سپاهانی که در فصل نقل‌وانتقالات میلاد جهانی و رشید مظاهری را جذب کرده تا درون دروازه و خط میانی خود را تقویت کند، لیگ را با بازی خانگی با نفت مسجدسلیمان آغاز می‌کند. تیمِ محمود فکری برای سپاهانی‌ها آشناست؛ همان تیمی که فصل گذشته دست‌اندازی برای قهرمانی اصفهانی‌ها شد. همان تیمی که فصل پیش در اصفهان از سپاهان امتیاز گرفت تا شاگردان محرم از کورس قهرمانی عقب بمانند. این بار نه سپاهان، آن تیم فصل قبل است و نه نفت، آن نفت مرغوب جنوب، اما هر چه هست این بازی می‌تواند جذاب و تماشایی باشد، قطعاً جذاب‌تر از بازی رفت که ۳ بر صفر به سود سپاهان تمام شد.

پدیده مشهد - مس رفسنجان
جدول رده‌بندی لیگ برتر می‌گوید پدیده نزدیک‌ترین تیم به سقوط است. قعرنشین پنج امتیازی جدول رده‌بندی لیگ برتر که هنوز بردی نداشته، تکاپوی خاصی هم برای ماندن نمی‌کند. پدیده‌ای شده است، این «شهر خودرو» که بین مالکش (حمیداوی) و مدعیان تملکش (هیئت فوتبال استان خراسان رضوی) گیر افتاده است. این تیم با هزار امید و آرزو نیم‌فصل دوم را آغاز می‌کند و در همین آغاز راه میزبان تیمی است که در نیم‌فصل اول بدون بازی از پدیده سه امتیاز گرفت و تفاضل گل ۳+ در کارنامه‌اش ثبت شد. مسی که در جام حذفی این بار در زمین خود پدیده را برد، در بازی امروز هم دنبال تکرار این نتیجه است.

برای تیم مس رفسنجان که سرمربی‌اش نمی‌خواهد جلوی بلندپروازی آن را بگیرد و اهدافی بزرگ در سر دارد، بردن قعرنشین حتی در خانه‌اش کار سختی نمی‌تواند باشد. اگر البته پدیده تیم قبل از تعطیلات باشد، همان تیمی که از پرسپولیس هم امتیاز گرفت، در این صورت قطعاً روز آرامی برای ربیعی و تیمش در پیش نخواهد بود. 

صنعت نفت آبادان - تراکتور تبریز
رویارویی منصوریان با تیم سابقش. تقابل تیم‌هایی که به پرشوری هوادارانش شهره‌اند. رویارویی تیم‌هایی که حال و روزی متفاوت با گذشته دارند، یکی در میانه بالای جدول است و دیگر در جمع قعرنشینان. اینها همه بازی صنعت نفت آبادان - تراکتور تبریز را جذاب می‌کند، اما آنچه این بازی را جذاب‌تر می‌کرد، حضور تماشاگران بود. ای کاش امروز درهای ورزشگاه تختی آبادان باز بود. حضور هواداران نفت این بازی را گرم و تماشایی می‌کرد، آنقدر که کسی به هشت امتیاز اختلاف دو تیم در جدول فکر نمی‌کرد.

صنعت نفتی که ۲۲ امتیازی و در رده هشتم جدول است، برخلاف چند فصل اخیر در حالی با تراکتور روبه‌رو می‌شود که از این تیم بالاتر ایستاده است. تیم آبادانی با وجود «جیب خالی» انصافاً «پزش عالی» است. آنها با انگیزه فراوان، بی‌پولی را فراموش کرده‌اند و با کسب امتیاز از رقبای هم‌رده خود، امروز در منطقه مافوق امن جدول رده بندی لیگ برتر هستند. تراکتور اما با زوانیمیر سولدو هم بیش از ۱۴ امتیاز کسب نکرده و رتبه نه چندان خوب دوازدهم را دارد. با برنامه‌ای که منصوریان و تیمش در هفته‌های اخیر داشته‌اند، یعنی کسب حداکثر امتیاز از دیدارهای خانگی و بردن رقبای همطراز در جدول، باید امروز انتظار بردی دیگر را برای این تیم داشته باشیم، مگر اینکه تراکتور در این تعطیلات طرحی نو در انداخته باشد.

این دیدار از منظری دیگر نیز جالب توجه است؛ آنهم دوئل منصوریان که از تراکتور بابت مطالباتش شکایت کرده با تیم تبریزی است. باید دید در جدال شاکی و متشاکی چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

در همین رابطه سید حسین سید صالحی کارشناس فوتبال به تحلیل رقابتهای هفته اول از دور برگشت پرداخته است :

 

 برنامه کامل هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
سپاهان اصفهان - نفت مسجد سلیمان، ساعت ۱۵، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داوران: امیر عرب‌براقی، حسن ظهیری، حمید نادری و حسین زمانی
ناظر: حاتم بک‌پور

پدیده مشهد - مس رفسنجان، ساعت ۱۵، ورزشگاه ثامن مشهد
داوران: امیرسامان سلطانی، فرزاد بهرامی، امید افخمی و احمد محمدی
ناظر: محمدرضا فلاح

صنعت نفت آبادان - تراکتور تبریز، ساعت ۱۶، ورزشگاه تختی آبادان
داوران: اشکان خورشیدی، فرهاد مروجی، حامد صفایی و جواد رحیم‌زاده
ناظر: ابوطالب طاهریان

یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
گل‌گهر سیرجان -  فجر شهیدسپاسی شیراز، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
داوران: یاسر همرنگ، علی‌اکبر نوری، ولی کاوسی و محمدحسین ترابیان
ناظر: فریدون اصفهانیان

پیکان تهران - هوادار تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه پاس قوامین تهران
داوران: مرتضی منصوریان، جعفر مهاجر، امین زاهدی و شبیر بهروزی
ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

فولاد خوزستان - آلومینیوم اراک، ساعت ۱۶، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
داوران: محمدحسین زاهدی‌فرد، حسین مرادی، علی احمدی و وحید زمانی
ناظر: مسعود مرادی

نساجی مازندران - پرسپولیس، ساعت ۱۷، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
داوران: سیدرضا مهدوی، علیرضا ایلدروم، امیررضا آشور ماهانی و علی بای
ناظر: ایرج نظری

استقلال - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی
داوران: سیدوحید کاظمی، هادی طوسی، فرهاد فرهادپور و رضا عادل

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 25060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha