جهش بهای نفت به بالاترین میزان طی ۷ سال اخیر

افزایش نگرانی ها درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین باعث افزایش شدید بهای طلای سیاه در بازار جهانی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان- بازار انرژی جهان هم اینک تحت تاثیر نگرانی ها درباره میزان عرضه نفت قرار گرفته است. واشنگتن اعلام کرده است روسیه به اندازه کافی نیرو در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده و هر زمان می‌تواند تهاجمی بزرگ به این کشور را ترتیب دهد. این امر می تواند با تحریم های غرب علیه مسکو و اختلال در عرضه نفت خام همراه شود. همین موضوع باعث جهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت برنت دریای شمال با ۳.۳ درصد افزایش، به ۹۴ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۳.۶ درصد افزایش، ۹۳ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. هر دو شاخص نفتی در روزهای اخیر در روندی بی سابقه به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۴ میلادی رسیده اند.

این افزایش بهای نفت خام درپی تشدید تنش ها میان روسیه و اوکراین رخ داده است. آمریکا به شهروندان خود در اوکراین ۴۸ ساعت فرصت داده تا هر چه سریعتر از این کشور خارج شوند. انگلیس هم در پی نگرانی ناتو از بالا گرفتن احتمال حمله نظامی روسیه از شهروندان خود در اوکراین خواسته در کمترین زمان ممکن به کشورهای خود بازگردند.

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده اند هفته پیش رو می‌تواند روزهایی بحرانی برای بازار انرژی باشد چرا که هر لحظه امکان حمله نظامی روسیه به اوکراین وجود دارد. آژانس بین المللی انرژی هم پیش بینی کرده در سال جاری میلادی تقاضای جهانی برای نفت خام ۳.۲ میلیون بشکه در روز افزایش داشته باشد و به رکورد تاریخی ۱۰۰.۶ میلیون بشکه در روز برسد.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
کد خبر: 25035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha