هفت میلیون خانوار ایرانی مستاجر هستند!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: با وجود آنکه ۱۰ درصد بیش از تعداد خانوارهای ایرانی مسکن داریم، اما به دلیل مشکل در عرضه و تقاضای مسکن هفت میلیون ایرانی همچنان مستاجر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ باشگاه خبرنگاران نوشت: خشایار باقرپور گفت: با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی توسط دولت آرامش نسبی در بازار مسکن حاکم می‌شود، اما باید همزمان با ساخت این واحدها، برای تقاضای مسکن سال‌های قبل که به ۶ میلیون واحد مسکونی می‌رسید برنامه ریزی شود و اقدامات اجرایی آن صورت گیرد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران هم اکنون ۱۰ درصد بیشتر از تعداد خانواده‌های ایرانی در کشور مسکن داریم؛ اما حدود ۷ میلیون خانواده مستأجر در کشور وجود دارند و این به معنای آن است که سیستم توزیع ما در زمینه مسکن مشکل داشته است.

او می‌گوید: تنها راه خروج بازار مسکن از رکود تورمی موجود اجرای «قانون جهش تولید مسکن» است. از سوی دیگر استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی و تحریک بخش تولید با تضمین سود معقول برای سازندگان مسکن اهمیت ویژه‌ای دارد و تنها با این راهکارها می‌توان به خروج بازار مسکن از رکود و تورم موجود امیدوار بود.

مسکن، طبق آخرین آمارهای بانک مرکزی امروز با افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت مواجه شده که بسیاری از کارشناسان علت آن را کاهش تولید مسکن و همچنین تبدیل شدن آن به کالای سرمایه‌ای به دلیل تحریک تقاضا از جانب سیستم بانکی و تزریق تسهیلات به بخش خرید به جای تولید می‌دانند.

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 24959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha