پشت پرده لغو جلسه مسئولان ورزش با باخ

مسئولان ارشد ورزش ایران در حالی بدون دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک به تهران بازگشتند که خبر این جلسه پیش از اعزام منتشر شده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی‌های المپیک زمستانی به میزبانی پکن در چین جریان دارد و وزیر ورزش با همراهی رئیس کمیته ملی المپیک به دعوت همتای چینی خود و برای حضور در مراسم افتتاحیه چند روزی در این شهر حضور داشتند و طبق خبری که قبل از اعزام منتشر شده بود، قرار بود در کنار ملاقات با مقام‌های ورزشی چند کشور و مسئولان عالی رتبه کمیته بین المللی المپیک، صبح دوشنبه ۱۸ بهمن ماه به وقت محلی با «توماس باخ» رئیس IOC نیز دیدار و گفتگو داشته باشند.

مباحث مختلفی مد نظر مسئولان ورزش کشور بود که در جلسه با «باخ» مطرح کنند. در واقع صالحی امیری و سجادی قصد داشتند با دیپلماسی ورزشی برخی مشکلات موجود در چند رشته ورزشی را حل کنند که صبح یکشنبه ۱۷ بهمن ماه به صورت غیر منتظره‌ای اعلام شد، به دلیل نبود پرواز پکن به تهران از یکشنبه تا روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه، مسئولان ورزش ایران قید جلسه با «باخ» را زده و بدون دیدار با عالی‌ترین مقام ورزشی دنیا به تهران باز می‌گردند که چنین هم شد.

متأسفانه دلیل اعلام شده از سوی رئیس کمیته المپیک غیر قابل هضم تر از آن بود که مورد قبول مردم و بخصوص ورزشی‌ها قرار بگیرد. فاصله زمانی دوشنبه تا پنجشنبه چندان زیاد نبود که برای آن دیدار مهم و حساسی چون گفتگو با رئیس کمیته بین المللی را لغو کرده و به تهران بازگردند. مشکلات فدراسیون‌ها هم آنقدر حاد بود که اهمیت این جلسه را دو چندان بالا می‌برد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که چنین جلسه اصلاً تنظیم نشده بود و قرار بر دیداری هم نبوده و مسئولان ورزشی فقط به امید تشکیل جلسه بین برنامه ای به چین سفر کردند و تلاش برای این دیدار در پکن به جایی نرسید.

در واقع مسئولان IOC معتقدند در مدیریت ورزش ایران هیچ اتفاق جدیدی نسبت به گذشته نیفتاده است. مشکلات ورزش ایران از جمله اساسنامه فوتبال، و شرایط ژیمناستیک، جودو، دوچرخه سواری، وزنه برداری و جدیدترین آن تکواندو به قدری زیاد است که نیازی به دیدار نیست و می‌بایست ابتدا در مورد این دست مسائل در داخل ایران و بدون دخالت دولت تصمیم گیری شود.

با این شرایط باید مشکلات ورزشی ایران را که از سوی مسئولان ارشد ساده به آن نگاه می‌شود را باید به بمب ساعتی تشبیه کرد که هر زمان امکان انفجار آن وجود دارد. اینکه وزیر ورزش با کدام هدف در گفتگوی رسانه‌ای آن هم در آستانه سفر به چین طی سخنانی دخالت دولت در ورزش را تائید می‌کند، سوالی است که هنوز کارشناسان امر پاسخی برای آن پیدا نکرده اند. تلاش برای ابطال انتخابات تکواندو از سوی دولتی‌ها که گفته می‌شود برخلاف نظر دکتر سجادی رد پای دو رئیس قبلی فدراسیون در آن دیده می‌شود، بدون شک تبعات سنگینی برای ورزش کشور خواهد داشت که با تعجب فراوان از سوی آقایان نادیده گرفته می‌شود.

مباحث دیگر ورزش هم دست کمی از تکواندو ندارد، همین دست مشکلات در ژیمناستیک و دوچرخه سواری هم وجود دارد و مسائل فوتبال هم که دیگر برای همه عیان شده است. موضوعی که می‌تواند در آستانه جام جهانی و مسابقات مهمی چون بازی‌های آسیایی برای ورزش ایران مشکل ساز شود و بهتر آن است که مسئولان ورزش کشور در این مورد شفاف سازی کنند.

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 24950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha