عرضه سبدگردانان نباید "بورس" را قفل کند!

البته سبدگردان نیز رسالتی برای کار خود دارد؛ اما حجم عرضه سنگینی داشته و با توجه به جو موجود، همیشه بازار را در محدوده مشخصی برای خود قرار می‌داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ نادر جزایری، مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در خصوص قیمت‌گذاری دستوری بیان کرد: عملکردهای کنترلی و قیمت‌گذاری از نوع دستوری، می‌تواند مانع از سوددهی بازار شود؛ البته منفعتی که در این راستا به صنایع می‌رسد، به بازار نیز تعلق دارد. همچنین در حال حاضر اکثر سهامداران منتظر برگشت اعتماد به بورس و بهبود روند آن هستند.

جزایری در اشاره به مشکل عرضه و تقاضا در بازار اظهار کرد: این مشکل در بورس را فقط می‌توان با جذب اعتماد و اطمینان مردم حل کرد و در این صورت هدف بازار، در اولویت قرار گرفتن خریداران شده و نقدینگی جدید وارد بورس خواهد شد. البته به‌واسطه این عملکرد، فروشنده‌ها نیز سود خوبی به دست می‌آورند؛ بنابراین مهم‌ترین اصل اعتماد بوده که بارها برای کمک به برگشت آن به مسئولان مربوطه گوشزد شده است.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد در هفته‌های اخیر با توجه به اخبار سیاسی شرایط و حجم معاملات بهتر شده که این خود باعث اطمینان خاطر بیشتری بین سهامداران می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت حجم معاملات در روز از لحاظ سیاسی در حال افزایش بوده به‌طوری‌که شرکت‌های لیدر می‌توانند شرایط بهتری را در بورس رقم بزنند. با تداوم این روند، پویایی به بازار برگشته و با توجه به شرایط و انتظارات، تا پایان ماه اخبار مثبتی از بورس شنیده خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در خصوص ممنوعیت سبدگردان‌ها از عرضه گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد سبدگردان در بورس همانند سیاست انقباضی_انبساطی می‌ماند. البته سبدگردان نیز رسالتی برای کار خود دارد؛ اما حجم عرضه سنگینی داشته و با توجه به جو موجود، همیشه بازار را در محدوده مشخصی برای خود قرار می‌داد. سبدگردان‌ها از ارکان‌های بورس بوده و در صورتی که بتوان شرایط بازار را روان کرد، می‌توانند هدف خود را دنبال کنند.

جزایری در پایان خاطرنشان کرد: البته سبدگردان‌ها زمانی می‌توانند به بورس برگردند که همانند گذشته منجر به قفل شدن بازار سرمایه نشوند. در نتیجه شرایط در حال بهتر شدن بوده و دیدگاه مثبتی برای روند بازار وجود دارد. همچنین قیمت‌ها برای سرمایه گذاری جذاب شده به طوری که می‌توان گفت هیچ چیز در ایران به اندازه سهام ارزان نشده است.

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 24917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha