هواپیمای مافوق صوت غیرنظامی به زودی آزمایش می‌شود

شرکت بوم سوپرسونیک بعد از 6 سال فعالیت از تولید اولین هواپیمای غیرنظامی مافوق صوت خود و آزمایش آن در سال ۲۰۲۱ خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از انگجت، این هواپیما ایکس بی -۱ نام دارد و بعد از تجربه ناکام تولید هواپیمای کنکورد در نیم قرن قبل قرار است تجربه استفاده از هواپیماهای مافوق صوت غیرنظامی را زنده کند.

در حال حاضر نمونه اولیه این هواپیما تولید شده و آزمایش بخش‌ها و قطعات مختلف آن بر روی زمین در حال انجام است. بخش زیادی از بدنه این هواپیما از کامپوزیت‌های کربنی تولید شده که مقاومت زیادی در برابر حرارت و گرما دارند. این نوع طراحی با توجه به سرعت بالای این هواپیما که گرمای بدنه آن را به شدت افزایش می‌دهد، ضروری است.

سه موتور J۸۵-۱۵ شرکت جنرال موتورز بر روی این هواپیما نصب می‌شود که قدرت رانش ۱۲ هزار پوند را برای آن به ارمغان می‌آورد.

برای کاهش هزینه تولید بخش‌هایی از قطعات این هواپیما با چاپگر سه بعدی تولید شده‌اند و بدین منظور با شرکت‌های استراتاسیس و ولتو ۳ دی همکاری شده است.

به منظور تسهیل مشاهده محیط پیرامون توسط خلبان در سرعت بالای حرکت، به جای پایین آوردن دماغه این هواپیما به سبک کنکورد، یک دوربین ویدئویی فوق دقیق در نوک آن نصب شده که مسیریابی سریع به خصوص در زمان فرود را تسهیل می‌کند. انتظار می‌رود تولید این هواپیما از سال ۲۰۲۵ آغاز شده و استفاده اولین مسافران از آن هم تا سال ۲۰۲۹ ممکن شود.

۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: 2487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha