افشای اطلاعات ۵ شرکت بورسی در سامانه کدال

طی چند روز گذشته اطلاعیه‌های متعددی در خصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شد که در ادامه به تشریح چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ کدام شرکت‌های بورس به شفاف‌سازی اطلاعات بااهمیت خود در سامانه کدال پرداختند؟

«وخارزم»: شرکت بورسی سرمایه‌گذاری خوارزمی از توثیق سهام شرکت‌های بانک صادرات ایران، سیمان سفید نی‌ریز، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان به‌منظور تضمین تعهدات خود به‌عنوان بانی تا پایان سررسید اوراق اجاره روی سهام شرکت لابراتوارهای سینادارو (دسینا) خبر داد. ارزش وثیقه در مجموع ۶ / ۱‌هزار میلیارد تومان است.

«وسبحان»: شرکت بورس سرمایه‌گذاری سبحان از برگزاری مزایده فروش ملک با متراژ ۷۱۴مترمربع و دارای موقعیت اداری به قیمت پایه ۱۰۰میلیارد تومان خبر داد. تاریخ برگزاری مزایده ۱۶بهمن ۱۴۰۰ و تاریخ برآوردشده برای مشخص شدن نتایج ۲۷بهمن ۱۴۰۰ است.

«چکاپا»: گروه صنایع کاغذ پارس‌تحلیل در بورس، افزایش ۵۵درصدی در سود عملیاتی تلفیقی خود را به شرح زیر اعلام کرد:

– سال مالی گروه صنایع کاغذ پارس آبان‌ماه هر سال به پایان می‌رسد، از این رو افزایش نرخ ناشی از تورم ابتدای سال شمسی و همچنین طی سال ۱۴۰۰ برای این شرکت بدیهی است. حال با توجه به سیاست شرکت در خصوص تامین مواد اولیه، افزایش حاشیه سود شرکت با افزایش نرخ‌ها از محل تورم سال شمسی ۱۴۰۰ به افزایش سود عملیاتی شرکت منجر شده است.

– در سال مالی مورد گزارش در مقایسه با سال مالی قبل، شرکت فرعی گروه صنایع کاغذ پارس با عنوان شرکت پارس طبیعت سلولز به بهره‌برداری رسیده که این مهم نیز به سهم خود در افزایش سود عملیاتی نسبت به سال مالی گذشته تاثیرگذار بوده است.

«جم»: شرکت بورس پتروشیمی جم اعلام کرد که با عنایت به تغییرات در هیات‌مدیره شرکت پتروشیمی‌جم از مردادماه ۱۴۰۰ تاکنون و عدم‌تعیین مدیرعامل و بنابراین عدم‌امکان ثبت صورتجلسه مربوط به معرفی اعضای جدید در اداره ثبت شرکت‌ها، این شرکت تاکنون موفق به ثبت نهایی افزایش سرمایه خود نشده است. لازم به ذکر است که پیگیری‌های لازم صورت پذیرفته و احتمالا به‌زودی این فرآیند نهایی خواهد شد.

«ونوین»: در پایان هفته گذشته بانک اقتصاد نوین آگهی عرضه عمده سهام شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین (سهامی عام) را در کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد در راستای اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و تکالیف مقرر در مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تعداد ۵۸۲میلیون و ۱۸۱‌هزار و ۴۸۷سهم معادل ۲۲ / ۵۸‌درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین (سهامی‌عام) را در تاریخ ۱۷ / ۱۲ / ۱۴۰۰ از طریق بازار پایه فرابورس ایران عرضه خواهد کرد. همچنین شرکت در اطلاعیه دیگر آگهی مزایده واگذاری سهام مدیریت سرمایه اقتصاد نوین را منتشر کرد.

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 24809

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha