هشدار یک امام جمعه | در صورت ادامه گرانی‌ محوطه مصلی را به بازار میوه تبدیل می‌کنیم!

امام جمعه کیش گفت: مهمترین پیشرفت‌های ایران در سایه تشکیل نظام ولایی یا همان مردم سالاری دینی و اسلامی محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام احمد حسن زاده در نماز جمعه این هفته جزیره، اظهار داشت: همه باید قدردان این نعمت الهی باشیم و به بهترین نحو ممکن ایام‌الله دهه فجر را با هدف گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) به عنوان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران را ارج بگذاریم.

وی ادامه داد: رشد شتابان علمی، کاهش وابستگی در تولید محصولات مختلف، رشد خیره کننده حوزه دفاعی، ارتقای سطح رفاهی جامعه از جمله دستاوردهای این انقلاب در کشور است.

امام جمعه کیش، بیان داشت: ایجاد نظام ولایی مبتنی بر مردم سالاری دینی از مهمترین دستاوردهای حوزه اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی است که توانست با این دستاورد مردم ایران را پس از سال‌ها به آرزوی دیرینه خود یعنی زندگی در یک جامعه اسلامی برساند.

وی با اشاره به رحلت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: عمر گرانبهای وی وی در زمینه کسب و نشر علوم دینی و پاسداری از حق و حقیقت گذشت و زحمات ایشان در راستای دفاع از کیان و آرمان‌های انقلاب بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام در جزیره کیش را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: از قوه قضائیه در خواست می‌شود پرونده قضایی این طرح پدیده کیش را در فوریت بررسی قرار دهد تا شاهد اتلاف سرمایه در این طرح نباشیم.

او در بخش دیگری از خطبه، مناسبت ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را گرامیداشت و گفت: این نیرو در طول مدت فعالیت خود به ویژه در دوران پس از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی خدمات مختلفی را در کارنامه پرافتخار خود به یادگار گذاشته است.

 گرانی میوه در قشم ادامه یابد محوطه مصلی بازار میوه می‌شود 

امام جمعه قشم با اظهارتاسف از روند گرانی قیمت میوه در قشم و غیرطبیعی خواندن این اقدام،  گفت: بازار نباید دردست عده‌ای خاص باشد و در صورت ادامه این روند، محوطه مصلی را به بازار میوه تبدیل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی ادامه داد: چرا اتحادیه‌ها را تشکیل نمی‌دهید تا نظارت بر اصناف و نهادهای مختلف مقتدرانه انجام شود و از اجحاف به مردم جلوگیری شود.

وی از فساد اخلاقی و فرهنگی در سواحل جزیره‌های قشم، هرمز و کیش نیز انتقاد کرد و آن را هم اقدامی غیر طبیعی دانست که با دست‌های پشت پرده ارتباط دارد و از مردم و بازاریان هم درخواست کرد به وظیفه خود برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر به نحو شایسته عمل کنند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: شرکت‌های عظیم صنعتی در قشم باید نقش اثرگذار خود را در حل معضل بیکاری جوانان نیازمند کار در استان هرمزگان با  جذب نیروی متخصص و کارگری انجام دهند.

وی همچنین ۱۹ بهمن روز نیرو هوایی ارتش و همبستگی همافران با انقلاب اسلامی در حضور امام خمینی (ره) و سالروز ۲۲ بهمن را گرامی داشت و افزود: امروز افراد متعهد و به ویژه فرهنگی باید حقایق ارزشمند انقلاب اسلامی را برای نسل جوان و آینده ساز کشور تبیین کنند.

حجت‌الاسلام حاجبی از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در برخورد با یک فساد اداری در قشم تقدیر کرد و خواستار برخورد جدی با فساد اقتصادی برای سالم سازی نظام اسلامی بدون آنکه به آن رنگ و بوی مذهبی و سیاسی داد، شد.

وی همچنین درگذشت عالم ربانی حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را که نقش مهم و اثرگذاری در جریان انقلاب داشت را به رهبر معظم انقلاب و مردم یاران تسلیت گفت.

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 24785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha