دانش‌آموزان مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان ۱۰ میلیون تومان می گیرند

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیمه حوادث دانش‌آموزی به دانش‌آموزان بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا تا سقف ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه درمان می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد گودرز کریمی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در این خصوص افزود: بیمه حوادث دانش آموزی در راستای حمایت و صیانت از دانش‌آموزان برای یک سال تحصیلی از اول مهر ماه ۱۴۰۰ تا اول شهریورماه ۱۴۰۱ عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: بیمه حوادث دانش‌آموزی براساس ماده ۵۶ آیین نامه اجرایی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مکلف است تمامی دانش آموزان را در طول سال تحصیلی بیمه کند، بیمه حوادث دانش‌آموزی الزامی است و همه دانش آموزان باید بیمه شوند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی  وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بیمه حوادث دانش‌آموزی شامل هر حادثه‌ای می‌شود که در ۲۴ ساعت شبانه روز برای دانش آموزان اتفاق می‌افتد، بنابراین دانش‌آموزان با پرداخت ۹ هزار و ۱۷۸ هزار تومان برای یک سال از خدمات این بیمه بهره‌مند می‌شوند.

کریمی‌فر یادآور شد: همچنین هزینه سرپایی و بستری دانش‌آموزان در بیمارستان برای دانش آموزان در طول شبانه روز تا سقف ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که با تحویل مدارک پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه حوادث دانش‌آموزی یک آرامش و به نوعی اطمینان خاطر برای دانش آموزان در مقابل حوادث است، عنوان کرد: همچنین بیمه دانش‌آموزی مسوولیت مدنی هم در قبال دانش آموزان ایجاد می‌کند تا در صورت بروز حادثه برای دانش‌آموزان براساس رای مراجع ذی صلاح اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا، کریمی‌فر پیش از این به خبرنگار ایرنا در این خصوص گفته بود: در بیمه نامه حوادث دانش آموزی برابر تعهدات تعریف شده، جبران غرامت ناشی از هرگونه حادثه مانند سیل، صاعقه و زلزله و همچنین غرامت نقص عضو ناشی از حادثه و هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی و هزینه جراحی ناشی از بیماری، مازاد بر سهم بیمه پایه پیش بینی شده است.

دانش آموزان سال گذشته نیز براساس دستورالعمل اجرایی بیمه حوادث دانش‌آموزی تحت عنوان بیمه نامه دانش‌آموزان، نوآموزان، هنرجویان و دانشجویان مراکز تربیت معلم، دانشجویان متعهد خدمت و کارکنان، خانواده تحت تکفل (غیر دانش‌آموز) در قبال فوت و نقص عضو یا ازکارافتادگی جزئی و کلی دائم بر اثر حوادث و همچنین هزینه‌های پزشکی و اعمال جراحی مستلزم بستری در بیمارستان در طول شبانه‌روز در داخل و خارج از کشور تحت پوشش قرار داشتند.

۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹
کد خبر: 24725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha