تعداد کاربران فعال روزانه فیس بوک کاهش یافت / کاهش ۲۰ درصدی ارزش سهام فیس بوک در بازار

ارزش سهام متا روز گذشته ۲۰ درصد کاهش یافت و از سوی دیگر تعداد کاربران روزانه فعال فیس بوک در سراسر جهان نسبت به ۳ ماهه قبل کاهش یافته و از ۱.۹۳۰ به ۱.۹۲۹ میلیارد نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، ارزش سهام متا (شرکت مادر فیس بوک) روز گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت زیرا پیش بینی های این شرکت از درآمدش کمتر از انتظارات بود. دلیل کاهش پیش بینی ها، تغییرات در قوانین حریم خصوصی اپل و همچنین رقابت شرکت های دیگر مانند تیک تاک برای دستیابی به کاربران است.

طبق اطلاعات موجود برای نخستین بار تعداد کاربران روزانه فعال فیس بوک در سراسر جهان نسبت به ۳ ماهه قبل کاهش یافته و از ۱.۹۳۰ به ۱.۹۲۹ میلیارد نفر رسیده است.

متا یکی از دلایل این کاهش را تغییر قوانین حریم خصوصی اپل اعلام کرده است. این تغییرات سبب شده وضعیت برندهای مختلف برای هدف گرفتن و اجرای تبلیغات خود در فیس بوک و اینستاگرام سخت تر شود. علاوه بر آن، این شرکت به چالش های اقتصادی دیگر مانند اختلال در زنجیره ذخایر نیز اشاره کرده است.

براساس تغییرات قوانین حریم خصوصی اپل، کاربران می توانند اجازه ردیابی فعالیت هایشان را ندهند و در نتیجه تبلیغ کنندگان داده های کمتری برای توسعه محصولات جدید در اختیار خواهند داشت و دانش آنها از بازار نیز کاهش می یابد.

این درحالی است که فیس بوک با فشار از جانب پلتفرم های دیگر مانند تیک تاک و یوتیوب نیز فشار روبرو است و تخمین می زند رشد درآمد آن در سه ماهه آینده به دلیل رقابت بیشتر کندتر شود.

فیس بوک اعلام کرد در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ میلادی تعداد کاربران فعال ماهانه آن ۲.۹۱ میلیارد نفر بوده است. این رقم در مقایسه با سه ماهه قبل از آن هیچ رشدی نداشته است.

دوساعت پس از کاهش ارزش سهام فیس بوک در بورس، ارزش بازاری آن ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

متا که پس از گوگل دومین پلتفرم تبلیغات دیجیتال بزرگ جهان است، قبلا هشدار داده بود کسب و کار تبلیغاتش در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ میلادی با عدم قطعیت های متعددی روبرو بوده است.

۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کد خبر: 24719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha