زلزله کرونایی در پایتخت/از هر یکصد بیمار بستری ۲۰درصد زیر ۱۰سال هستند

خبرها ازافزایش موارد ابتلای کودکان و بستری آنها در بیمارستان‌های کودکان به‌دلیل عدم واکسیناسیون حکایت می‌کند. درهمین ارتباط علی‌رضا اولیایی‌منش، معاون بهداشت ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: کودکان به سرعت درحال درگیر شدن با سویه اُمیکرون هستند، به این دلیل که ما در کودکان واکسیناسیون کمتری انجام داده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای‌اقتصاد : ویروس اُمیکرون به تمام مناطق تهران هجوم آورده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که طی هفته جاری تعداد مبتلایان و موارد بستری و فوتی در پایتخت افزایش قابل توجهی داشته است و۲۰درصد بیماران بستری زیر ۱۰سال هستند. درچنین شرایطی درخواست‌ها برای بازگشت محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مدارس افزایش یافته است. در همین راستا وزیر بهداشت اعلام کرد: وقتی وضعیت به پیک برسد قرنطینه هوشمند دیگر ارزشی ندارد و باید محدودیت کامل ایجاد شود.

 با افزایش موارد ابتلابه اُمیکرون و رشد صعودی موارد بستری درتهران، مدارس ابتدایی و مهدهای کودک پایتخت از روز گذشته به مدت یک هفته تعطیل شدند و به آموزش های غیرحضوری بازگشتند. البته در این میان مدارس مقطع اول و دوم متوسطه همچنان به‌صورت حضوری باید به فعالیت خود ادامه دهند.

محسن منصوری، استاندار تهران روز گذشته با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر مدیریت این بیماری در استان و شهر تهران تحت کنترل است و تصمیم تعطیلی یک هفته‌ای مهدهای کودک و غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی برای اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در کنترل و مدیریت این بیماری گرفته شد.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: بدیهی است در صورت تشدید و فراگیری بیماری کرونا محدودیت‌های جدیدی در استان تهران اعمال و در مراحل بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد.رئیس ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا استان تهران در پایان از شهروندان استان خواست رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق دز سوم واکسن را جدی بگیرند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که رنگ تهران درجدیدترین نقشه کرونایی کشور به رنگ قرمز درآمد. درهمین حال روز گذشته بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفت: وقتی وضعیت به پیک برسد، قرنطینه هوشمند دیگر ارزشی ندارد و باید محدودیت کامل ایجاد شود. او یادآور شد: مرتب پیشنهادها را با توجه به شرایط گرفتاری به ستاد ملی کرونا می‌دهیم؛ ولی یک بخشی تصویب می‌شود و یک بخشی تصویب نمی‌شود. به گزارش «ایسنا» وزیر بهداشت گفت: اکثر افرادی که بستری شده‌اند یا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افرادی هستند که واکسیناسیون‌شان را کامل نکرده‌اند. بنابراین نزدن واکسن می تواند وخامت بیماری را شدت بخشد. وزیر بهداشت درعین حال اعلام کرد: در جلسه روز گذشته روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مقرر شد تمام مراکز درمانی در حالت آماده‌باش صددرصدی قرار بگیرند. همزمان اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستارآن شد تا ستاد ملی مقابله با کرونا هرچه زودتر درخصوص فعالیت مراکز مختلف به‌ویژه مراکز آموزشی تصمیم گیری کند. همچنین مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به افزایش شهرهای قرمز و به صدا در آمدن زنگ خطر همه گیری اُمیکرون، محدودیت‌های کرونایی از جمله تعطیلی مدارس، برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی و تجمعات باید تا پایان امسال برقرار شود.

تعلل درایجاد محدودیت‌های کرونایی درحالی ازسوی دولت صورت می‌گیرد که براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت طی ۲۴ساعت گذشته ۳۸هزار و ۱۶۰بیمار جدید مبتلا به اُمیکرون شناسایی شده‌اند که ازمیان آنها یک‌هزار و ۹۷۵نفر از بیماران بستری شده‌اند. همچنین در این مدت ۵۹نفر دیگر جان خود را براثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. به این ترتیب اگرچه هر روز میزان موارد مبتلا به کرونا و بستری‌شدگان بالاتر می‌رود؛ اما به موازات آن اقدام خاصی از سوی دولت برای کنترل این روند تاکنون صورت نگرفته است.

افزایش ۶۱درصدی بستری‌ها در تهران

به دنبال روند صعودی ابتلا به کرونا در پیک ششم، طبق جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، در حال حاضر ۴۲شهر در وضعیت قرمز قرار دارند که تهران نیز از جمله آنهاست. روز گذشته نیز استاندار تهران از افزایش ۶۱درصدی بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته در سطح استان تهران خبر داد. به گزارش «ایسنا» محسن منصوری تاکید کرد: بی‌تردید اگر پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود، ناچار به اعمال محدودیت‌های جدیدتر و جدی‌تری خواهیم بود. استاندار تهران همچنین گفت: برای برگزاری یا عدم برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن شنبه ۱۶ بهمن ماه تصمیم‌گیری می‌شود.

افزایش ۴برابری مراجعان سرپایی

درهمین حال خبرها ازافزایش موارد ابتلای کودکان و بستری آنها در بیمارستان‌های کودکان به‌دلیل عدم واکسیناسیون حکایت می‌کند. درهمین ارتباط علی‌رضا اولیایی‌منش، معاون بهداشت ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: کودکان به سرعت درحال درگیر شدن با سویه اُمیکرون هستند، به این دلیل که ما در کودکان واکسیناسیون کمتری انجام داده‌ایم.

درهمین حال نادر توکلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از افزایش موج ششم کووید ۱۹ با ویروس اُمیکرون در تمام مناطق تهران خبر داد.به گزارش «ایسنا» وی ادامه داد: از هفته اول و دوم بهمن امسال با آمارهای افزایشی در زمینه‌های مراجعان، بستری ‌و فوتی روبه‌رو هستیم. توکلی با اشاره به افزایش ۱۰۰درصدی بستری‌ها در هفته دوم بهمن به‌دلیل ویروس اُمیکرون عنوان کرد: همچنین تعداد فوتی نیز افزایش یافته است. وی با اشاره به مثبت بودن ۴۰درصد PCR افراد در هفته دوم بهمن عنوان کرد: همچنین ۲۰درصد بیماران بستری شده زیر ۱۰سال سن دارند.

۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
کد خبر: 24704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha