ببینید:از شکست ایران برابر عربستان تا پنجگانه قطر + کلیپ هایی که اعراب در توئیتر منتشر کردند

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی دیدارهای جهانی با قهرمانی تیم قطر به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  ، دوشنبه شب ۱۱ بهمن ماه و در دیدار فینال بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا دو تیم قطر و بحرین به مصاف هم رفتند که در پایان قطر با پیروزی در این دیدار قهرمان این دوره از رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا شد.

قطر در نیمه نخست با پیروزی ۱۴ بر ۱۱ به رختکن رفت. شاگردان «والرو ریورا» اسپانیایی در نیمه دوم نیز این اختلاف امتیاز خود را حفظ کردند و در نهایت با برتری ۲۹ بر ۲۴ در پایان بازی برای پنجمین بار متوالی قهرمانی رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا را از آن خود کردند.

قطر ۱۶ بار در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا مشارکت داشته که در چهار دوره اخیر مقام نخست این رقابت‌ها را با اقتدار از آن خود کرده است. آنها همچنین ۹ بار در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور داشته‌اند که بهترین نتیجه کسب شده توسط قطری‌ها به سال ۲۰۱۵ میلادی بازمی‌گردد که قطر نایب قهرمان جهان شد. قطری‌ها در المپیک ۲۰۱۶ریو نیز حضور داشتند که در آنجا مقام هشتم را بدست آوردند.

.

پیش از این دیدار و در دیدار رده‌بندی تیم ملی کشورمان با قبول شکست ۲۳-۲۶ از عربستان در جایگاه چهارم این رقابت‌ها ایستاد. تیم ملی کشورمان علی‌رغم شکست و ناکامی در کسب مقام سوم با راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی و حضور در جمع ۴ تیم برتر رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا جواز حضور در رقابت های جهانی سوئد - لهستان ۲۰۲۳ را کسب کرده است.
گفتنی است بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی دیدارهای جهانی که از ۲۸ دی ماه در دمام عربستان آغاز شده بود امشب ۱۱ بهمن ماه در حالی به اتمام رسید که تیم های قطر، بحرین، ایران، عربستان و کره جنوبی ۵ سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۳ را از آن خود کردند.

در پایان این دیدارها، رده بندی کامل تیم ها به این ترتیب مشخص شد:

۱- قطر، ۲- بحرین، ۳- عربستان، ۴- ایران، ۵- کره جنوبی، ۶- عراق، ۷- کویت، ۸- ازبکستان، ۹- امارات ، ۱۰- عمان ، ۱۱- هنگ کنگ، ۱۲- اردن، ۱۳- ویتنام، ۱۴- سنگاپور، ۱۵-هند، ۱۶- استرالیا


برنامه کامل مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا، عربستان ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 24634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha