تایید دخالت دولتی در انتخابات تکواندو دردسرساز می‌شود؟ + ویدیو

دکتر سجادی در گفتگوی خود با رسانه‌ها در خصوص آخرین شرایط تکواندو ناخواسته اشتباه فاحشی را مرتکب شد که در صورت تصمیم غیرمنطقی، این رشته را با دردسری به نام تعلیق مواجه خواهد ساخت.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ‏‬ یکشنبه شب دهم بهمن ماه دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان پس از دیدار با سفیر لهستان در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص شرایط مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو و سرنوشت صدور حکم برای منتخب این مجمع سخن گفت که در این میان اشتباه فاحشی مرتکب شد.

سجادی ابتدای سخنان خود که از رسانه ملی پخش و در فضای مجازی خیلی زود دست به دست شد، از برگزاری مجمع روز ۱۵ دیماه و، انتخاب هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو و صورتجلسه اعضای مجمع در این خصوص سخن گفت. اینکه در رسانه منتشر شده و خیلی‌ها از جمله رئیس فدراسیون جهانی به وی تبریک گفته‌اند و البته در خصوص شائبه دار بودن این انتخاب نیز بخش‌های دیگری از سخنان وزیر بود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو عنوان داشت که این موضوع در دست بررسی است و آخرین وضعیت این است که برای تعیین تکلیف از نهاد ریاست جمهوری استعلام شده است.

به نظر می‌رسد حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش اشرافی به حوزه بین الملل ندارد با سخنانی سطح پایین موضوعاتی را بیان کرده که تائید دخالت مستقیم دولت در ورزش از سوی مقام رسمی و عالی وزارت ورزش صورت محسوب می‌شود. مسئله‌ای که مدتهاست چالش اصلی ورزش ایران با نهادهای بین المللی است. در واقع وی در این گفتگوی رسانه‌ای به دخالت مستقیم دولت در سرنوشت مجمع تکواندو اشاره کرده است. مجمعی که طی همین گفتگو به تائید همه اعضا رسیده و صورتجلسه آن نیز امضا شده است.

همین فیلم می‌تواند خود مدرک مستندی باشد برای مجامع بین المللی تا آنها که دنبال بهانه هستند، ورزش ایران را با چالشی جدی مواجه کنند.
 

امیدواریم در شرایطی که ورزش کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است و نمونه آن پرونده باز جودو ایران در دادگاه حکمیت ورزش می‌باشد، مسئولان ورزش کشور در خصوص تکواندو تصمیمی منطقی را اتخاذ کنند تا این رشته پرمدال در میادین بزرگ در سالی که برنامه‌های مهمی چون بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و جهان، بازی‌های کشورهای اسلامی و.. در پیش است، با مشکل مواجه نشود.

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 24632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha