آقای وزیر! با کدام ساختار و قانون می‌خواهید رئیس شعبه بانک را برکنار کنید

بیژن عبدی بیان کرد: وقتی بدون سنجش جوانب کار سخنی را به زبان می‌آوریم که در عرصه عمل عملیاتی نیست به وجهه دولت، سرمایه اجتماعی و اعتمادی که مردم به دولت سیزدهم دارند آسیب می زنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راداراقتصاد؛دکتر بیژن عبدی، تحلیلگر مسائل اقتصادی، در گفتگو با «نود اقتصادی» با انتقاد از اظهارات چند روز پیش وزیر اقتصاد در خصوص اعطای وام بدون ضامن اظهار کرد: بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های وزارت اقتصاد از جمله طرح پرداخت وام بدون ضامن ضمانت اجرایی ندارد و مشخص نیست چرا آقای خاندوزی بدون بررسی تبعات آن، در این خصوص وعده می‌دهند؟

وی بیان کرد: با کدام قانون و تبصره وزیر اقتصاد می‌تواند برای برکناری یک رئیس شعبه بانک راسا اقدام کند؟ در همین مدت که اظهارات آقای خاندوزی در فضای مجازی پخش شده است مردم به شعبات بانک‌ها مراجعه کرده‌اند ولی متصدیان بانکی جواب سر بالا به آن‌ها می‌دهند! در چند نمونه خودم دیدم که کارمند بانک گفته که وام بدون ضامن نمی‌دهیم، جرات دارید رئیس شعبه را برکنار کنید.

عبدی افزود: وقتی بدون سنجش جوانب کار سخنی را به زبان می‌آوریم که در عرصه عمل عملیاتی نیست به وجهه دولت، سرمایه اجتماعی و اعتمادی که مردم به دولت سیزدهم دارند آسیب می زنیم.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: وزیر اقتصاد توضیح دهد که با چه ضمانت اجرایی چه وعده‌های عوام پسندانه‌ای می‌دهد؟ این حرکات پوپولیستی فقط سرمایه اجتماعی دولت را کاهش می‌دهد. بجای این جور کارها، وزیر اقتصاد بدنبال طرح‌های مالیاتی وزارت اقتصاد باشد.

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
کد خبر: 24615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha