دست شاگردان فرناندز از مدال کوتاه ماند/ هندبال ایران چهارم شد

تیم ملی هندبال کشورمان در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل عربستان قرار گرفت و متحمل شکست شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس از عربستان، تیم ملی هندبال کشورمان در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان از ساعت ۱۶:۳۰ در سالن گرین‌هال شهر دمام عربستان مقابل میزبان این دوره از مسابقات قرار گرفت.

این مسابقه با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ به سود عربستان خاتمه پیدا کرد تا به این ترتیب تیم ملی عربستان در جایگاه سوم ایستاده و مدال برنز را از آن خود کند. نبرد این دو تیم که پیش از این صعود خود به رقابت‌های قهرمانی جهان را قطعی کرده بودند در نیمه اول با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به سود عربستان خاتمه پیدا کرد. دیدار ایران و عربستان در مرحله مقدماتی با نتیجه ۲۴ بر ۲۰ به سود ایران تمام شده بود.

پس از این دیدار هم تیم‌های ملی بحرین و قطر برای کسب عنوان قهرمانی با هم روبرو خواهند شد. تیم ملی کشورمان پیش از این موفق شده بود تیم‌های هند، استرالیا، عربستان، عراق و کویت را شکست دهد و نتیجه را به تیم‌های بحرین و قطر هم واگذار کرده بود.

تیم ملی هندبال کشورمان پیش از این تنها یک بار در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا کرده بود که مربوط به مسابقات سال ۲۰۱۵ در قطر بود که در آنجا نتوانست عنوانی بهتر بیست‌ویکمی کسب کند.

بهترین نتیجه تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا هم مربوط به سال ۲۰۱۴ بود که توانست عنوان سومی را به دست بیاورد. همچنین تیم ایران در بازی‌های آسیایی در بحرین مدال برنز و ۲۰۰۵ دوحه هم موفق به کسب مدال نقره شده بود.

تیم ملی عربستان هم تاکنون ۱۰ بار در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شده که بهترین عنوان آنها کسب رده نوزدهم بود. این تیم ۱۴ بار هم در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شده که سه بار در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ عنوان سوم را به خود اختصاص داده بود.

برنامه کامل مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا، عربستان ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: 24613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha