نظارت موثر بر بازار وجود ندارد/ قیمت‌ها خودسرانه افزایش می‌یابد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه نظارت مؤثر بر بازار وجود ندارد، گفت: برخی افراد خودسرانه قیمت اجناس را افزایش می‌دهند که باید این رویه اصلاح شود.

گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،محمدمهدی مفتح با انتقاد از گرانی‌ها، اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستیم که برخی افراد گرانفروشی می کنند چرا که قیمت تمام شده بسیاری از اجناس و کالاها بسیار کمتر از آن قیمتی است که مردم بابت تهیه آن کالاها پرداخت می‌کنند.

وی تأکید کرد: قاعدتا دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و بازرسان اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر قیمت کالاها نظارت کافی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه دستگاه های نظارتی بر قیمت کالاها آن طور که باید و شاید نظارت نمی کنند، چرا که اگر این نظارت به خوبی صورت می گرفت نباید تا این حد گرانی در جامعه وجود داشته باشد و به اعتقاد بنده در حال حاضر نظارت مؤثر بر بازار وجود ندارد.

مفتح با اشاره به اینکه در سال های قبل واحدهای صنفی ملزم بودند قیمت کالا را روی آن درج کنند اما الان شاهد این مسئله نیستیم، متذکر شد: همچنین یکی دیگر از مسائلی که در گذشته وجود داشت آن بود که اگر واحدهای تولیدی می خواستند قیمت کالایی را افزایش دهند، باید موافقت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را اخذ می کردند اما الان چنین شرایطی وجود ندارد و می بینیم که قیمت برخی از کالاها لحظه به لحظه تغییر می کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد حمایت از مصرف کنندگان نیستیم، گفت: وزارت صمت باید نظارت دقیق بر بازار را در دستور کار خود قرار دهد و اجازه ندهد برخی افراد خودسرانه قیمت کالاها را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است واحدهای تولیدی قیمت اجناس را افزایش دهند، باید موافقت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را اخذ کنند که این مسئله می تواند باعث شود تا بازار از این وضع آشفته رها شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره علت نوسانات شدید قیمت برخی از کالاها گفت: بی تدبیری و عدم نظارت دولت و همچنین سودجویی برخی ذینفعان در مسیر تولید و توزیع عامل اصلی گرانی کالاها است.

انتهای پیام/

۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 2460
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha