رشد ۲۵ درصدی درآمد صنعت گیمینگ در ۲۰۲۱

گزارش مرکز تحقیقاتی NDP Group نشان می‌ دهد که گیمرها در سال ۲۰۲۱ میلادی بالغ بر ۷۴/ ۵ میلیارد دلار را برای خرید محصولات سخت‌ افزاری و لوازم جانبی مرتبط با بازی‌ های رایانه‌ ای هزینه کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد، این گزارش از رشد ۲۵ درصدی میزان هزینه‌های کاربران در حوزه پی‌سی گیمینگ به نسبت سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد که همه‌گیری کووید-۱۹ نیز در ثبت این میزان درآمد، تاثیر قابل ملاحظه‌ای داشته است.

بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی NDP Group‌، محصولاتی همچون رایانه‌های رومیزی، نوت‌بوک‌ها و میکروفون‌های ویژه پی‌سی بیشترین رشد درآمد سالانه را داشتند و به ترتیب افزایشی ۳۸‌، ۲۹ و ۲۵ درصدی را تجربه کردند.  همچنین در این گزارش آمده که درآمد حاصل از محتوای دیجیتال ویژه رایانه‌های شخصی که شامل محتوای فضای کلاد و محتوای واقعیت مجازی غیرکنسولی می‌شود، با رشدی ۵ درصدی به ۹/ ۷ میلیارد دلار رسید.

مدت زمان اختصاص‌یافته به بازی‌های رایانه‌ای نیز با رشد همراه بوده به نحوی که کاربران به‌طور متوسط ۷/ ۷ ساعت را در طول هفته به اجرای بازی‌های پی‌سی اختصاص دادند. در حالی که این مدت زمان برای سال ۲۰۲۰ برابر با ۷/ ۶ ساعت عنوان شده بود. 

با این حال، این مرکز تحقیقاتی مدعی شد که در سال ۲۰۲۲، شاهد افت درآمد ۴ درصدی در حوزه فروش قطعات سخت‌افزاری و لوازم جانبی پی‌سی گیمینگ خواهیم بود. اگرچه این روزها افزایش مبتلایان به سویه جدید اُمیکرون، بسیاری از کشورها را نگران کرده، اما برآوردهای NDP Group‌ حاکی از آن است که در سال جاری میلادی، افت درآمدی پی‌سی گیمینگ را شاهد خواهیم بود و برداشته شدن محدودیت‌های سفت‌وسخت کرونایی نیز می‌تواند در تشدید این امر تاثیرگذار باشد.

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
کد خبر: 24581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha